Volkswagen Polo 1.6 16V GTI (2000)

Volkswagen Polo 1.6 16V GTI (2000)

UitvoeringPolo 1.6 16V GTI
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004

Super auto;

De motor heeft altijd genoeg trekkracht en snelt probleemloos door tot het maximum toerental van 7000 tpm. dan brult ie het uit van plezier! En dan nog het mooiste; het benzine verbruik, in de winter makkelijk 1 op 13, in de zomer soms over de 1 op 15. Ik heb kort geleden zelf cruise controle ingebouwd hierdoor rij ik nog zuiniger, niet omdat het me daarom te doen is maar het is wel uniek want het was op deze auto nooit leverbaar!

De wegligging is met de zomerbanden (195-45 15 Conti Sport Contact 2) zeer goed, niet uit de bocht te krijgen. Met winterbanden 185-55 14 van michelin is het oppassen met snel optrekken deze gieren het uit! Door de bocht met sneeuw wel veel beter dan de zomer-set natuurlijk. Het sturen gaat vrij licht in de stad is dat wel lekker maar het mog wel wat zwaarder. Schakelen gaat top, heb het mechaniek zelf op werk afgesteld (bij VW dealer).

Het interieur is erg mooi (iedereen die het ziet vind dat ook) en de afwerking is als Volkswagen dat alleen kan, TOP! Ruimte genoeg voor 4 personen maar je moet niet te kieskeurig zijn!

De buitenkant vind ik erg mooi, ook iedereen die hem van buiten ziet vind dat tjah... En dan de xenon koplampen wat een verbetering ten opzichte van een h4/h7 lamp, ik zou niet graag weer anders willen. En ideaal voor op de snelweg, bijna iedereen gaat voor je aan de kant. In de stad kijken veel mensen achterom... Kortom een hele fijne wagen!!!

Alleen een lekke band!!!

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo