Toyota MR2 2.0 GT-i (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | MR2 2.0 GT-i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 225.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb in oktober vorig jaar (2005) mijn eerste wagen gekocht. Dit was uiteraard een Toyota MR2 met de 3SGE motor. De eerste proefrit die ik mocht doen heeft mij overtuigd tot aankoop. Het ziet er niet enkel formidabel uit, hij rijdt ook zo. Elke keer ik hem in gang steek dan komen de vlinders terug in mijn buik. Die wagen is zo snel en wendbaar. In de bochten blijft hij aan de grond plakken. Enkel in de regen is het opletten geblazen.
Indien je op pad bent met een mr2 heb je steeds bekijks. Iedereen staart je aan.
Zeker met het dak open. Dit kon echter wel beter vind ik. Want boven de 90km/u is het moeilijk uit te houden, het is niet aangenaam meer. Ach ja, is maar een klein nadeel.
Ikzelf gebruik deze wagen bijna dagelijks en het verbruik valt zeer goed mee voor zo’n wagen. zeker dankzij het ecolampje. 8-9l/km is makkelijk haalbaar. trap je het gaspedaal echter dieper in dan stijgt het verbruik wel enorm. Dit wordt dan weer gecompenseerd door het prachtig geluid die de motor maakt en de kracht waarmee je wegrijdt. Je wordt compleet in de stoelen geduwd.
Dan kan de achterkant nogal rap gaan slippen.
Ook het interieur is zeker niet spartaans:
full lederen bekleding
elektrische ruiten
elektrische en verwarmde spiegels
perfect zittende semi-kuipzetels
t-bar
6speakersysteem
6cdlader
navigatiesysteem
...
Ik heb wel enkele kosten aan de wagen gehad, maar toch heb ik nog steeds geen spijt van mijn aankoop. Ik denk dat de motor nog een aantal jaar kan meegaan, maar toch zal ik hem volgend jaar vervangen door een 3SGTE van de laatste generatie (ST205), want de kosten zullen te hoog oplopen. Ik heb al een bedrijf in Engeland gevonden die zulke motoren verkoopt voor een respectabele prijs. Uiteraard is het hogere vermogen de belangrijkste factor, standaard zo’n 240pk, waarmee ie toch wel de meeste sportwagen achter zich zal laten. De mr2’s met zo’n motor doen de 0-100 in een kleine 5.5 seconden, moet al een serieuze en veel duurdere sportwagen zijn om dat te evenaren.
Indien iemand zou overgaan tot aankoop van een MR2, zeker niet twijfelen. Zelf zou ik wel 1 kiezen met niet teveel km’s ook al kost die meer, dit uit eigen ervaring.
PROBLEMEN
Sedert dat ik hem gekocht heb, zijn er wel al verscheidene dingen vervangen waaronder:
2schokdemper vooraan
batterij
remklauwen
radiator
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Toyota MR2 1.8-16v VVT-i NL NAP
- 2000
- 60.738 km

Toyota MR2 1.8-16v VVT-i | Airco | Soft top en Hard top | Lage km stand |
- 2000
- 112.787 km

Toyota MR2 2.0 GTi 16v 156pk SW20 T-Bar Targa Elek.pakket Volledig origineel *NL auto* 99978km! *Distributieriem v.v.* 1 Eigenaar! Uniek
- 1991
- 99.978 km