Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • Camry

Toyota Camry 2.0 GLi Super (1985)

autoreview

14
Toyota Camry 2.0 GLi Super (1985)
ZDRIE
  • ZDRIE5
  • Gebruikersreview
16 juli 2011 om 19:59
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCamry 2.0 GLi
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf81.000 km
KM-stand laatst95.000 km
Lezerswaardering: 82%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Japperikaan

  • 82.000 km
  • 16 juli 2011

Voor velen zal dit verslag wellicht pijn gaan doen, maar de BMW 528 heeft het veld moeten ruimen voor onderhavige Toyota Camry uit 1985. De BMW had simpelweg teveel vermogen om mijn dochter (die net haar rijbewijs heeft) mee rond te laten rijden. Bijna 200 peekaas op de achterwielen is toch wel een hele handvol.

Omdat ik een tweetal jaren geleden al eens een oude Starlet uit Oostenrijk heb opgehaald en omdat ik vroeger (onterecht, naar ik nu weet) een pesthekel had aan alles wat uit Japan kwam, moest er toch nodig een produkt uit het land van de rijzende zon komen om de Beamer te vervangen. Een bevriende autohandelaar zonder Mercedes oogkleppen had zojuist een tweetal Camry Liftback modellen aan zijn voorraad toegevoegd. De 1800 met handschakeling was hij vlot genoeg kwijt, maar de automatisch schakelende 2.0 leek het lot van muurbloem beschoren te zijn. Ik had nog niet de moeite genomen zijn aankoop in het wild te bekijken, maar toen ik de zachtblauwe Toyo onder het kille TL licht mocht aanschouwen wist ik dat mijn naam aan alle kanten op de auto geschreven stond. Wat een heerlijke foute auto. Bijna Amerikaans van uiterlijk met zijn strakke eighties look en gepolijst lichtmetalen wielen.

Qua interieur is de wagen zo mogelijk nog amerikaanser met blauw velours (in nieuwstaat) zover het oog reikt, een digitaal dashboard met naar keuze een aflezing in mijlen of kilometers. En een lange blauwe hendel van de viertraps !!!! automaat met electrische overdrive.

De Camry is nieuw geleverd door een Zwitserse Toyota dealer en is in zijn leven tot nu toe 1 keer van eigenaar gewisseld. De Camry is voorzien van alle papieren en heeft zijn onderhoud ook immer bij diezelfde Toyotadealer in Zwitserland genoten. Onder de mat in de kofferbak glimt een in nieuwstaat verkerend gepolijst reservewiel je tegemoet. Alle gereedschap is nieuw en ongebruikt evenals de wagenkrik. Wees eerlijk, van zo'n auto kun je alleen maar gaan houden.

Het rijden met de Camry is een feest, niet superstrak maar een beetje deinend gaat de grote Jap met grote souplesse en schijnbaar moeiteloos door het hedendaagse verkeer. Bij 80 kilometer per uur moet de bak even handmatig uit zijn overdrive functie worden verlost omdat het toerental m.i. dan iets te laag wordt voor het mooie. Bij 100 km/u gaat de overdrive er vervolgens weer makkelijk op, en voor je met je ogen kunt knipperen zoeft de Camry stijlvol naar de 160 km/u. Het digitale dashboard geeft alle benodigde info op een rustige wijze. De zetels met hoogteverstelling, kantelstand en verstelbare lendesteun zitten uitmuntend en het ruimteaanbod in de Camry is bijzonder groot, hoewel de kruin soms wel het plafond toucheert als je wat te uitbundig met haargel in de weer bent geweest.

De entertainment in de auto is redelijk goed voor elkaar met een apart cassetedeck en een radio in een soort dubbel DIN opstelling (een moderne navigatie gaat er moeiteloos in, maar zou de sfeer grondig verpesten) De radio is er 1 van het amerikaanse soort en is heel moeilijk af te stemmen op europese FM frequenties. Maar ik laat hem zeker zitten want hij is helemaal 1985.

Kosten heb ik nog niet aan de auto gehad behoudens een APK (met steekproef). Hij slikt het liefst RON 98 benzine en laat daarvan 1 liter per 10 kilometer door het injectiesysteem vloeien. LPG komt er uiteraard niet op.
Deze wagen blijft 100% origineel.

Wat verwacht ik aan kosten binnen afzienbare tijd? Wel, er zit een barst in de gelaagde voorruit (weliswaar niet in het zicht, maar toch....) Ik ben benieuwd wat de kosten voor een nieuwe ruit zullen zijn. En verder zoek ik nog een originele blauwe mattenset om het interieur net zo smetteloos te houden als het al vele jaren is. Roest is bijna niet aanwezig en aangezien de auto binnen mag slapen zal het ook niet zo'n vaart lopen met het roestduiveltje. De auto is geleverd met een set origineel staal met winterbanden, maar om het roestduiveltje nu met pekel te gaan tarten lijkt mij niet zo'n slimme zet.

Ter afsluiting maak ik graag gebruik van de franstalige pay-off van Toyota uit 1985 "Ma Toyota est Fantastique"

Video

  • 82.000 km
  • 25 maart 2012

Weing te melden, want weinig gereden in de winter. Volgens mij houdt de Camry niet echt van pekel. Van de eerste lentedagen gebruik gemaakt om een video van de Camry te maken. onderstaand de Youtube link
http://www.youtube.com/watch?v=VjAWMqA05dQ

Nee maar...... een nieuwe ruit

  • 85.000 km
  • 15 april 2012

Yes, ik ben een gelukkig mensch!
Dankzij een buitengewoon meewerkende Toyota medewerker heb ik een nieuwe voorruit voor de Camry kunnen bemachtigen. Uniek vanwege de blauwe tint en met de heerlijke eighties blauwe baan aan de bovenzijde.
Het hele grapje heeft mij inclusief de perfecte montage nog geen 300 euro gekost.
De ruit is verlijmd dus montage zal niet makkelijk zijn geweest. Gelukkig zijn alle oude klemmen en chroom strips heel gebleven.
Eerlijk gezegd had ik niet gedacht zo snel aan een nieuwe ruit te zullen komen.

Verder heeft de Camry zijn APK keuring dit jaar mogen completeren met een uitgebreide onderhoudsbeurt. Alle vloeistoffen zijn vernieuwd, de achterremcylinders zijn beide vervangen wegens lekkage en er is een stuurkogel verruild voor een nieuw exemplaar. Vanwege de kilometerstand ook maar direct de distributieriem vervangen.

Ik moet zeggen, met de verse bougies loopt het motorblokje nog fijner en waarschijnlijk zal deze hele escapade ook nog voor een gunstiger brandstofverbruik zorgen. Het gebruik op lange afstanden is overigens vrij gunstig. Ik meet op lange ritten toch vrij eenvoudig 1 op 13.

De Camry is klaar voor een lange warme Italiaanse vakantierit. Het blijft een top youngtimer.

Hete taferelen in Italie

  • 88.000 km
  • 18 september 2012

Ja ja, je denkt met een uitgebreide grote beurt bij een gerenomeerde garage alles onder controle te hebben, maar niets is minder waar. Ik had al niet veel vertrouwen in de nog immer aanwezige Michelins uit het jaar kruik, maar de monteur wist mij te melden dat het profiel nog bijzonder goed was. Ja het profiel wel, maar ik was niet gerust op de vele droogtescheurtjes in de wangen van de uit 1992 stammende 13 inchjes.
Uit voorzorg bij de plaatselijke Profile Tyrecenter een paar Kumho Solus banden laten monteren. Prima banden voor een schappelijke prijs.

Profile wees mij nog even op een zorgelijke plek in het uitlaatsysteem en heeft nog geprobeerd een nieuwe pijp te bestellen. Helaas niet meer leverbaar. (Tijdens de vakantie heeft een Oostenrijkse Toyota dealer vakkundig een nieuw stuk pijp onder de Camry gelast uit voorzorg, want je stuurt je dochter niet met een ondeugdelijk voertuig op pad)

Helaas bleek tijdens de lange vakantierit dat duidelijke afspraken maken betreffende uit te voeren werkzaamheden een must is. Hoewel de opdracht alle vloeistoffen te vervangen m.i. ook de koelvloeistof omhelst, was dit niet gebeurd. Het gevolg was dat dochterlief regelmatig langs de Autobahn vertoefde met de bek van de Camry wijd open. Overleg met het thuisfront resulteerde in een bloedhete auto, want de kachel moet dan maar even vol aan om het koelsysteem iets te ontlasten. Volgens mij kon het niet aan de koelvloeistof liggen, want die was immers vervangen? Inspectie van de rekening leerde echter dat er geen nieuwe koelvloeistof was toegepast. Een Italiaanse servizio bracht uitkomst en de Camry heeft op de terugweg geen krimp gegeven.

Weer wat geleerd, altijd de rekening controleren op uitgevoerde werkzaamheden.

Comfort met een hoofdletter

  • 95.000 km
  • 10 september 2013

Op een nieuwe accu en een APK na heb ik afgelopen jaar geen kosten aan de Camry gehad. In principe durfde ik het zelf wel aan met de oude accu maar aangezien de auto ook nog incidenteel door de kinderen gebruikt wordt leek een nieuwe Bosch geen overbodige luxe. Grappig genoeg heeft de startmotor amper een een paar omwentelingen nodig om de 2 liter injectiemotor , ook na lange tijd stilstand, direct mooi "rond" te laten lopen.

Ook dit jaar is de auto naar Italie geweest, volledig probleemloos en uiterst comfortabel. Ik heb een paar oude Thule dakdragers kunnen bemachtigen en de auto wordt nu tevens gebruikt om de surfplanken te vervoeren naar het Veluwemeer. Heerlijk ruim comfortabel betrouwbaar vervoer.

Natuurlijk lust hij best een slokje benzine, maar daar is het dan ook een ruime snelle Toyota voor met een fijne automaat.

Blijkt maar weer dat zo'n oude Toyota ook nog heel betrouwbaar kan zijn.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Toyota Camry? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Camry
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Toyota Camry

INFO
Toyota
Toyota
Toyota Camry 2.5 Hybrid Active (4D/CVT)
€ 689
Stel samen ▸
Toyota Camry in de Private Lease Vergelijker

Gerelateerde forumtopics

  • Toyota Camry / Daihatsu Altis (JP) | Nieuw: update 2021

    119
    • 3 december 2021

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Camry specificaties
  • Toyota Camry occasions
  • Toyota Camry video's
Advies en informatie
  • Toyota Camry tests
  • Toyota Camry gebruikersreviews
  • Toyota Camry index
PREMIUM
Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Ook al denk je met de huidige brandstofprijzen misschien niet meteen aan een SUV, voor velen...

Lees meer
 

Toyota Camry reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 2.0 GLi Super (1985)

    Toyota Camry 2.0 GLi Super (1985)

    14
    • 16 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2022)

    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2022)

    21
    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 2.4 16v VVT-i Linea Sol (2003)

    Toyota Camry 2.4 16v VVT-i Linea Sol (2003)

    24
    • 21 november 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry Customwagon 2.2 GLi (1996)

    Toyota Camry Customwagon 2.2 GLi (1996)

    7
    • 1 september 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry (2008)

    Toyota Camry (2008)

    3
    • 7 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2020)

    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2020)

    15
    • 6 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 3.0i 24v Linea Luna (2003)

    Toyota Camry 3.0i 24v Linea Luna (2003)

    15
    • 28 maart 2016
meer reviews
Toyota Yaris Cross Hybrid- Afscheid Duurtest

Toyota Yaris Cross Hybrid- Afscheid Duurtest

35

Ruim een jaar geleden namen we afscheid van de Toyota Yaris die we een half jaar gehad hebben,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2022)

    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2022)

    21
    • 19 april 2022
  • Achtergrond
    Audi 100 versus Toyota Camry - Dubbeltest - Uit de Oude Doos

    Audi 100 versus Toyota Camry - Dubbeltest...

    59
    • 8 december 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 2.4 16v VVT-i Linea Sol (2003)

    Toyota Camry 2.4 16v VVT-i Linea Sol (2003)

    24
    • 21 november 2021
  • Nieuws
    Specificaties Lexus NX ook voor andere modellen

    Specificaties Lexus NX ook voor andere...

    7
    • 1 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry Customwagon 2.2 GLi (1996)

    Toyota Camry Customwagon 2.2 GLi (1996)

    7
    • 1 september 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry (2008)

    Toyota Camry (2008)

    3
    • 7 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2020)

    Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2020)

    15
    • 6 juli 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2016)

    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive Business (2012)

    Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive...

    3
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over komend jaar

    Toyota boekt recordwinst, voorzichtig over...

    109
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    Toyota Celica (1994) - Liefhebber Gezocht

    37
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit alle hoeken

    Toyota bZ SDN: elektrische sedan vanuit...

    47
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    Toyota GR Supra nu ook met handbak

    64
    • 28 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden