Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Now (2013)

autoreview

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Now (2013)

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i Now
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste review

  • 3.115 km

Mijn eerste review en tevens mijn tweede Aygo in nog geen vier jaar tijd, mijn eerste aygo heb ik drieenhalfjaar gehad en bijna 100.000 KM (probleemloos) mee gereden, model was uit 2010. Nu in de actieperiode van Toyota en tevens de gefacelifte Aygo 'now' in mijn bezit waarvan ik vooral de kleur cappuccino bruin en het bijna volledig zwarte interieur erg mooi vind.

Maar er is nog meer veranderd en het leuke is misschien nog wel dat ik in dit nieuwe model ook helemaal geen proefrit heb gemaakt waarbij de eerste kilometers dus totaal als een verassing kwamen, de auto rijd geweldig lekker en je gooit nu ook veel meer een 'deur dicht' dan bij de vorige, het blikkerige is eraf zegmaar, de auto is stiller geworden en wat soepeler afgeveerd wat in de stad heel prettig rijden is en ik er op de snelweg gelukkig niets van merk dat het inlevert aan comfort, stabiliteit ed.

Qua veiligheid is deze Aygo uitgerust met extra gordijn airbags in de A en de C stijl en heeft dit model VSC die de eerste kilometers al aangesproken werd omdat iemand een stuurfout maakte op de snelweg, en ik moet zeggen, voelt raar aan maar de auto blijft wel keurig beheersbaar.

Waar ik wel aan moest wennen is de derde versnelling, deze is heeeeeel erg lang gemaakt en even dacht ik nog dat het niet meer goed zou komen maar gelukkig nu de auto wat meer kilometers heeft gemaakt en de motor rustigaan wat losser komt is het goed rijden in zn drie op lage snelheden, maar in de eerste kilometers was een rotonde of een flauwe bocht nemen in zn drie niet te doen, de motor liet dan duidelijk horen dat hij het niet naar zn zin had.

Het geluid wat uit de speakers komt is zwaar onder de maat tov mijn vorige, ik heb dan ook na een week al een mooi sound system in laten bouwen waar ik nog geen moment spijt van heb. over het verbruik weet ik het nog niet, hij lijkt iets meer te verbruiken dan mijn vorige want ik heb moeite om hem nu boven de 1;20 te houden, maar dat kan ook met inrijden te maken hebben en ik heb het vermoeden dat ik met deze auto toch wat vlotter doorrij omdat het comfort dat ook toelaat. Maar al met al vind ik 1;20 en met de huidige buitentemperaturen nog lang niet slecht, ben benieuwd wat het straks doet met de winterbanden eronder.

update

  • 45.000 km

Hierbij even een update, het is immers alweer een tijdje geleden. De Aygo bevalt goed, heel goed, maar heeft mij ondertussen wel al twee keer laten staan, dan sloeg de motor af, zomaar, de eerste keer gebeurde dit op 15 Januari en de tweede keer op 15 April. Dealer gebeld, een aantal dagen een andere auto meegehad, ze hebben hem helemaal binnenstebuiten gekeerd (uitgelezen) alle stekkers gecontroleerd maar niets kunnen vinden, gelukkig kon ik beide keren herstarten en met wat gepruttel kon ik mijn weg weer vervolgen, maartoch, ook gebeurde het beide keren net na de koude start, als ik zo'n 500 a600 meter van huis ben, dus de kans dat de Aygo mij laat staan bij een warme motor acht ik nihil. ik heb de tip gekregen van de dealer dat als het weer gebeurt ik de auto zo moet laten staan, ook niet aan de contactsleutel zitten of proberen te herstarten oid maar gelijk te bellen want de kans is groot dat ze dan wel kunnen uitlezen wat er aan de hand is. wel heb van de vijf sterren betrouwbaarheid één ster afgehaald want eerlijk is eerlijk, vijf sterren is hier gewoon niet op zijn plaats, maar het blijft een heerlijke auto met een zeer acceptabel verbruik aangezien ik nu voor mijn woonwerk kilometers ook hele stukken 130 met de grote jongens meerij en toch boven de 1:20 blijf vind ik heel knap. Volgende week krijgt de Aygo een kleine beurt en wordt hij uitgelijnd want hij "loopt" iets naar rechts, ben een aantal weken geleden namelijk flink geraakt door een trekhaak in het linkerachterwiel van iemand die een parkeerplek verliet, maargoed, dat hoort er allemaal bij.

update

  • 120.000 km

Hierbij even een update voor de 120.000 KM alweer; de AYGO gaat karig door, wel heb ik bij KM stand 78K een nieuwe computer gehad i.v.m. het afslaan wat hij toch nog soms deed en bij 82K een nieuwe koppeling erin omdat deze dribbelde, beide reparaties vielen in de garantie en daaronder is het ook keurig netjes verholpen, ook heeft de AYGO regenstrips e.d. gehad omdat er toch ineens een voetenbad ontstond, maar ook dit was garantiewerk. Zeer tevreden dus.. Zojuist de AYGO op de zomerbanden gezet en heb ik voor de butjet-beurt gekozen bij de Toyota dealer waar deze auto volledig in onderhoud is, uit de grote beurt is verder niets bijzonders gekomen, zo rijdt ik nog steeds op de eerste set remblokjes

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.