Suzuki Swift GTI Turbo (1993)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Swift GTI Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 90.000 km |
Suzuki Cappuccino Swift GTI Turbo (200pk)
- 90.000 km
Omdat er in Nederland geen Cappuccino's met zulke sterke motoren bestaan besloot ik tot het schrijven van deze review.
Ik rijd sinds 2011 in een standaard Suzuki Cappuccino. Cappuccino's zijn heel leuk, je hebt eigenlijk een MX5 in het klein, maar met zeer grote prestaties. Een kenner begrijpt dat dit een heel pure sportwagen betreft : licht, behendig en snel.
Een standaard Suzuki Cappuccino weegt 680 kilo, en wordt achterwiel aangedreven door een drie cilinder turbocharged 12v twincam van 660cc, die 63 pk levert. De accelleratie van 0-100 is in 8 seconden, met een begrensde topsnelheid van 145 km/u. De auto heeft een hardtop en airconditioning.
Mijn andere Cappuccino is een heel ander verhaal. Deze beschikt namelijk over een zwaar gemodificeerd, vier cilinder Swift GTI Turbo twincam blok met Garrett T3 Turbo. Dit extra vermogen is wel ten koste van de airco gegaan. Het gewicht is door het Swift blok met extra's toegenomen tot 720 kilo. Het vermogen is momenteel 220pk wat eenvoudig te tweaken is met grotere injectoren en een zwaardere koppeling. Dit betekent dat de auto net boven de vier seconden naar de 100 sprint, wat ongeveer gelijk is aan een Elise Turbo. De topsnelheid ken ik nog niet. De auto is voorzien van een rolkooi en nog minder geschikt voor lange mensen :)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.