Suzuki Swift GTI Turbo (1993)

autoreview

Suzuki Swift GTI Turbo (1993)

Signalement

UitvoeringSwift GTI Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst90.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Suzuki Cappuccino Swift GTI Turbo (200pk)

  • 90.000 km

Omdat er in Nederland geen Cappuccino's met zulke sterke motoren bestaan besloot ik tot het schrijven van deze review.

Ik rijd sinds 2011 in een standaard Suzuki Cappuccino. Cappuccino's zijn heel leuk, je hebt eigenlijk een MX5 in het klein, maar met zeer grote prestaties. Een kenner begrijpt dat dit een heel pure sportwagen betreft : licht, behendig en snel.

Een standaard Suzuki Cappuccino weegt 680 kilo, en wordt achterwiel aangedreven door een drie cilinder turbocharged 12v twincam van 660cc, die 63 pk levert. De accelleratie van 0-100 is in 8 seconden, met een begrensde topsnelheid van 145 km/u. De auto heeft een hardtop en airconditioning.

Mijn andere Cappuccino is een heel ander verhaal. Deze beschikt namelijk over een zwaar gemodificeerd, vier cilinder Swift GTI Turbo twincam blok met Garrett T3 Turbo. Dit extra vermogen is wel ten koste van de airco gegaan. Het gewicht is door het Swift blok met extra's toegenomen tot 720 kilo. Het vermogen is momenteel 220pk wat eenvoudig te tweaken is met grotere injectoren en een zwaardere koppeling. Dit betekent dat de auto net boven de vier seconden naar de 100 sprint, wat ongeveer gelijk is aan een Elise Turbo. De topsnelheid ken ik nog niet. De auto is voorzien van een rolkooi en nog minder geschikt voor lange mensen :)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.