Suzuki Swift 1.3 GL (1991)

Suzuki Swift

UitvoeringSwift 1.3 GL
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2002

In 2002 als eerst auto aangeschaft, en een goed 4 en een halfjaar in gereden.

Wat valt er te schrijven over deze auto, nou hij heeft me nooit laten staan, altijd starten en lopen. Comfort had ie niet, geen stuurbekrachtiging, maar was ook niet echt nodig vond ik, geen elec. ramen, was ook niet nodig, alles wat er niet opzit kan ook niet kapot natuurlijk. Tot zover de wat mindere punten. Hij was toch best rap voor een 1.3 automaat, ikzelf heb 1x 170+ met het swiftje gereden en had nog gas over, maar dan vliegt het verbruik wel omhoog. Bij normaal rijden had ie een verbruik op de snelweg van ong. 1 op 13 a 14, ik gok dat dat in de stad op 1 op 10 gelegen zou hebben. Als je de achterbank neerklapte was ie nog best ruim ook, heb er ooit is 20 pakken laminaat in vervoer, maar dan hangt ie wel op de vloer met zn veren. Zonder neergeklapte achterbank kon je er net 2 kratten bier in kwijt.

Eigenlijk zijn er nooit grote problemen geweest.

Toen ik hem net gekocht had een nieuwe klepdeksel pakking

Half jaar later lekte die wat olie, weer 2 keringen vervangen, toen heeft ie nooit meer lekkage gehad. Verbruikte ook geen olie, netjes 3 liter erin, en 10.000km later weer vervangen door nieuwe

Verder de jaarlijkse APK, en wat daar soms bij komt aan slijtage, wat er op neer komt, 1x alle 4 de banden vernieuwd, een half jaar geleden achterste deel van de uitlaat vernieuwd. En een keer nieuwe v-snaar erop laten zetten

Netjes om de 10.000 een beurtje laten geven, nieuwe vloeistoffen ed.

PRIVATE LEASE Suzuki Swift