Suzuki Baleno 1.8 GTX (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Baleno 1.8 GTX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 127.000 km |
KM-stand laatst | 137.000 km |
suzuki baleno
- 127.000 km
Mijn ervaringen met deze auto is op zich niet veel want ik heb hem pas in mijn bezit.Hij is namelijk van mijn ouders geweest die hebben hem sinds 2003 in hun bezit gehad.Maar aangezien mijn vader al heel lang een volvo 940 2.3 met de beruchte onverslijtbare B23 motor wou hebben,heb ik die gefinaceerd en dus eingelijk de baleno over gekocht.Mijn vader is automonteur en die opleiding volg ik nu ook dus de kennis is er,van wat we wel en niet moeten kopen.In de tijd dat me ouders de baleno bezaten is eingelijk aleen de radiateur vervangen omdat die rot was.Verder heeft de baleno zn normale onderhouds beurten gehad en nooit iets raars gehad.Bij ongeveer 125000 km zijn de voor remblokken vervangen en de achter remblokken heb ik pas zelf gedaan bij 129000 km terwijl de voor en achter remblokken nog wel veel langer mee konden gaan maar dat zie je pas als je alles open hebt liggen.Beter te vroeg dan te laat.Verder gaan de ashoezen er aan komen want die zijn helemaal al ingescheurd dus even 2 ashoezen kopen a 20 euro per stuk en 2uur werk.
Het is een pittige auto voor een beginner,want als je hem toeren laat maken wil hij ook echt gaan mede ook door de lange eerste en tweede versneling .Het schakelen gaat prima maar is wel wat stroef.Het geluid binnen in de auto hoor je wel en vooral als je hem doortrekt.De vering is heel speciaal want er zit een scss systeem op dat wil zeggen dat schockbrekers zich kunnen in stellen in normaal of sport stand.In normale stand is het net een amerikaanse auto zo soepel.En sport is al veel sportiever maar de trekhaak ophanging hoor je geregeld als je wat harder de drempels gaat dus moet je die ook langzaam nemen.Al met al is de vering dus niet zo goed.En zo en systeem is heel prijzig dus als je chockbrekers lek of aan vervanging toe zijn kun je je afvragen of je niet de gewone shock brekers laat monteren want dat is ook mogelijk.Met open lucht filter doet hij het ook goed want dan rijd ie iets soepeler bij hoge toeren.Dan is hij nog wat makkelijker door trekken en zo.Veel tuning spullen zijn er niet voor te krijgen maar ja als je er leuke lichtmetalen velgen op zet en je ramen blindeerd voor grilletje wat race gaas plaats heb je al een hele leuke en betroubare auto
update!
- 137.000 km
Jaa mensen ff een update, want de auto heeft toch wat veranderingen ondergaan.In de posietive zin dan natuurlijk.
De ashoezen heb ik vervangen met de bak olie.Klein beurtje + k&n inleg filter. Ik heb voor hem tweedehans velgen gekocht 16 inch met goede banden,en er een verlagings set op geknald 4cm voor en achter.En dat vond ie leuk hoor. Hij rijd een stuk sportiever,direkter en heeft een veel betere wegliging.Maar mijn aftermarkt demper vond dat niet zo leuk want die schuuurde telkens over de drempels wat tot erge irritatie leide van mij.En ik was die herrie ook zat.Toen heb ik er een nieuwe midde en eind demper (één deel) onder gehangen ,die had ik nog liggen in de schuur.Maar eerst even me einddemper open geslepen om er een pijpje uit te slijpen voor een sportiever geluid en dat is zeer gelukt want het is een mooi racy geluidje dat je nouwelijks hoort in de auto.Daarnaast heb ik ook een set extra achterlichten gekocht om vervolgens te gaan smoken met een spuitbus.Dat is ook erg goed gelukt aldaar het echt donkerder is geworden dan ik had verwacht maar tot mijn verbazing komt er nog veel licht doorheen,en in het donker zie je het niet eens(dat ze gesmoked zijn dan he).De RAW voor heb ik het oranje eruit gehaald en zilvere lampies ingedaan die oranje licht geven.dat oranje glaasje eruit slopen heeft trouwens veel bloed zweet en tranen veroorzaakt maar de aanhouder wint.Toen ik in duitsland was voor vakantie kon ik goedkoop aan winterbanden komen en heb deze kans niet laten lopen daar ze veel goedkoper zijn dan in nl b merk .En heb ze ff op me stalen velgen gedraaid waardoor ik nu moeite loos door alle sneeuw en drab heen rijd op de linker baan ;).Het blijft voor als nog glad hoor maar het scheelt wel een hoop.Ik ben er in ieder geval heel blij mee.Trouwen hij moest ook voor de apk en natuurlijk kwam hij daar zonder problemen doorheen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.