Subaru Legacy Outback 2.5 AWD (2002)

autoreview

Subaru Legacy Outback
Subaru Legacy OutbackSubaru Legacy OutbackSubaru Legacy OutbackSubaru Legacy OutbackSubaru Legacy OutbackSubaru Forester - interieur - interieur

Signalement

UitvoeringLegacy Outback 2.5 AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf141.000 km
KM-stand laatst149.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Op vakantie met de caravan

  • 145.000 km

Onze eerste echte kennismaking met onze nieuwe caracvan, totaal gewicht 1500 kg,erachter. Hadden al gereden in Nederland, en kon toen al zeggen dat er wel wat achter hing, maar dat de auto geen krimp gaf, zelfs het verbruik was niet echt gestegen. Nu gingen we het Zwarte Woud in met ons Soepie en kan eigenlijk maar een ding zeggen, wat een POWER uit die 2.5. Waar de Forester het al redelijk goed deed, was dit echt een stap verder, zelfs op een helling van 22% ging het goed (verkeerde afslag genomen). Op de snelweg met gemak rond de 105 km/h, op de cruise control, en een verbruik van 1:8,9 met euro 95, met V-Power 100 zelfs 1: 10,8. Wij gingen om 01:00 weg thuis en 684 km verder om 08:15 stonden we op plaats van bestemming, en maar 1x getankt onderweg. Heb af en toe iets harder gereden dan toegestaan, oom agent op de motor waarschuwde ons onderweg al een keer, maar het ging echt bijna vanzelf.

Weekje Oostenrijk

  • 149.000 km

Nu zonder caravan, maar met hogere bergen en steilere wegen geen problemen gekend, tot de laatste dag, toen hadden we af en toe een koelvloeistoflucht( die zoete lucht...) om de auto, maar geen lekkage gezien onder de auto. Eenmaal thuis voor de deur was de lucht erg sterk aanwezig. Ben daarna bij mijn vriend en dealer geweest voor onderzoek en bleek de koppakking lek te zijn aan de linkerkant. Nu ben ik zelf automonteur, gelukkig maar, en heb met hulp van mijn dealer de auto zelf gerepareerd voor een redelijke prijs. Koppen laten vlakken, en goede, dikkere, koppakkingen uit Amerika (uit de racerij)laten komen. Op de oude zit een coating laag en die wil wel is vergaan wat lekkage veroorzaakt. Bijna altijd is dit het gevolg van "trappen" met een koude motor, vorige eigenaar was een dokter, dus die zal het wel is een paar keer gedaan hebben. Oh ja, bij deze reparatie heb ik het blok eruit gehaald, wat het karwei wel makkelijker maakt en heb gelijk de koppeling en distributie meevervangen, het ligt nu toch open... Al met al toch een kleine duizend euro armer, maar wel met een motor die weer een tijd tegen aankan.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.