Subaru Impreza 1.6 GL (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza 1.6 GL |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 125.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb mijn rijbewijs nog niet zo lang geleden (februari 2004) behaald. Natuurlijk wilde ik zo snel mogelijk een eigen wagen hebben, omdat ik zo veel wou rijden als mijn hartje begeerde. Eerst was ik naar een Renault Clio van ’92 gaan kijken. Die zag er goed uit, maar ik twijfelde nog wat. Na nog wat verder zoeken liet ik mijn oog vallen op een mooie Subaru Impreza. Ik <de grote rally fan dat ik ben> was direct verkocht!
Eerst natuurlijk een testritje maken maar het was meteen bingo. Die auto moest ik hebben en dus heb ik hem ook gekocht. En ik ben er heel tevreden over. Voor een wagen van ’93 heeft hij heel veel opties: elek.ramen elek.schuifdak, licht metalen velgen, spoiler, bumpers, metallic kleur, mistlampen vooraan: met andere woorden: alles erop en eraan!
Alleen een beetje spijtig dat mijn model Impreza geen 4WD heeft, want in ’93 was dat nog een optie en dus staat het er bij de mijne niet op. Maar mijn wagen moet zeker niet inboeten op gebied van sportief rijgedrag. Hij stuurt als de beste, gaat heel sportief door de bochten. Dit komt omdat hij een heel laag zwaartepunt heeft door de oerdegelijke boxer-motor. Het is misschien geen WRX, maar mijn 1.6 trekt toch goed door voor maar 90PK . Wat zeker voldoende is voor alledaags verkeer. En wat me zeker is op gevallen is de stilte van de motor. Als ik gewoon stil sta lijkt het wel of de motor helemaal niet draait... tot waneer je accelereert; want dan hoor je het sportieve geroffel van de boxer motor. Het enige nadeel van de boxer-motor is dat hij nog al gulzig is maar je krijgt er natuurlijk wel tonnen rij-plezier voor in de plaats!
Wat ik heel mooi vind van Subaru is dat de ramen zonder deurstijl zijn. Ik heb al met verschillende andere automerken gereden (zelfs nieuwe gaan testrijden) en elke keer ben ik blij dat ik terug in mijn Impreza kan plaatsnemen. Wat vooral ook heel hard opvalt, is de remkracht. Die is super-krachtig voor een wagen met alleen vooraan remschijven; achteraan moet hij het doen met trommelremmen. En toch is de remkracht en uithouding van de remmen fantastisch.
PROBLEMEN
Alleen een klein probleempje geweest met de elektronica. Mijn standlichten kon ik nietmeer uit doen, dus heb ik zelf een schakelaartje bij gezet achter de smeltzekering en het was goedkoop opgelost.
De rubber van het schuifdak was verduurt en lekte. Maar dat is wel normaal na 12 jaar dienst!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.