Skoda Karoq 1.6 TDI Greentech Style Business (2018)

autoreview

Skoda Karoq 1.6 TDI Greentech Style Business (2018)
Skoda Karoq 1.6 TDI Greentech Style Business (2018)Skoda Karoq 1.6 TDI Greentech Style Business (2018)Skoda Karoq 1.6 TDI Greentech Style Business (2018)Skoda Karoq 1.6 TDI Greentech Style Business (2018)Skoda Karoq 1.6 TDI Greentech Style Business (2018)

Signalement

UitvoeringKaroq 1.6 TDI Greentech Style Business
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst114.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Even wennen

  • 1.400 km

Ja daar is hij of zij dan, mijn nieuwe lease auto. Dealer had hem toch op 28 december 2018 op kenteken gezet, edoch ik heb hem pas op 8 januari in ontvangst mogen nemen.
Erg ongelukkig tijdens lunch break pauze bij hoofd ingang, zodat een ieder kon zien dat ik een nieuwe lease auto in ontvangst mocht nemen. Maar meteen met probleem beginnen, mijn vrouw wil eigenlijk niet meer met de auto rijden. Ze is reeds een keer niet meer weg gekomen en tijdens de sneeuw vondt ze de auto te abrupt remmen. Denk dat dat laatste door sneeuw in spatborden kwam. Zij zal waarschijnlijk toch iets fout doen maar ik heb niet kunnen ontdekken wat. Ja dit is voor mij een onthaasting auto. Ben gewend aan Volvo waarbij met weinig gas al goede snelheid bereikt kan worden, dit gaat dus iets langzamer bij Skoda. Ook wennen aan de automaat. Deze schakelde heel soepel maar je moet echt meer gas geven om snelheid te bereiken. Door de hogere zit moet je pedaal ook anders intrappen. Dus dat is nog even wennen. Ik weet nog steeds niet of ik hem zal chip tunen. Nadeel is lease maatschappij en garantie vervaling.
Alle handige opties zitten erop, de adaptieve cruise controle werkt anders dan in de Volvo, hij werkt ook in files tot stilstand. Alleen de userinterface met handeltje aan de stuur is erg wennen wanneer je knopjes op stuur gewend bent. Ik heb na lezen van manual nog een ding welke ik niet kan vinden. De dagteller op nul zetten. Deze auto heeft een kleinere tank dus geen aciradius van 1100 km maar Max 700 km, maar dat moet ik langzaam beter testen. De stoel en stuur verwarming zijn super. Wat alleen wederom een interface issue is dat je de buitenspiegelverwarming aan verstel knop aan moet zetten? Raar vindt dat dit aan moet gaan wanneer je b.v de achterruit verwarming aan zet. Dus toch echt even wennen aan de auto. Hij is wel super stil en erg comfortabel. Ook met 150 km op duitsesnelweg!

Digi-chip tuning

  • 4.135 km

Ik heb de juiste oplossing gevonden om auto toch iets meer pit te geven. Bedrijf VTune.nl had de oplossing. Een extern geprogrammeerde chip die ook nog werkt ook! Nu in bezit van 145 pk en 310 nm. Je hoeft dat niet te gebruiken maar is nu en dan wel veilig gevoel dat je “over” hebt. Het verbruik is tot nu toe ook niet gestegen, boord computer geeft 6,3 aan over alle gereden km. Zijn weekend weg geweest naar winterberg dus duitsesnelwegen kunnen gebruiken, zoon aan het stuur en die kwam er al snel achter dat de adaptieve cruisecontrol tot 160 km gaat. Dus 178 rijdend moet hij echt zelf gedaan hebben. Auto blijft hierbij erg rustig. Het voordeel vab deze chip tuning is dat ik kastje kan verwijderen voor een beurt, maar ga naar VTune.nl en lees dat zelf maar eens na. Tot op heden dus geen problemen en allemaal positief.

AD Blue en update

  • 105.000 km

Toch nog eens een verhaal bij mijn auto plaatse, naar 4,5 jaar en veel fijne kilometer. Toen ik deze auto kreeg had ik nog nooit van AD Blue gehoord bij personen auto’s. Eigenlijk is dat het enigste nadeel bij diesel van deze auto. Je zou 20.000 km met een vulling moeten kunnen doen inde praktijk is dat dus niet zo! En als het systeem aangeeft dat je er nog 5000 km kunt doen zo ik er toch zeker van zijn om dit al veel eerder te doen. Op vakantie in Italië gebeurde mij dit en bij iedere start beurt krijg je dan die melding. En ja als je dan in file in Duitsland komt is dat niet meer leuk. Mijn lange tijd gemiddeld verbruik in auto geeft 5,7 aan. Ben ook wel blijk met de chiptuning. En nog een verbeter puntje de adaptieve cruisecontrole kan niet tegen sneeuw. Er zit echt overal verwarming maar niet in dat stuk en als je bijna 99,5% van de tijd adaptieve rijdt is dit heel erg opletten, moet je maar niet op wintersport gaan. Nieuwe auto is reeds gekozen maar komt pas in december. Ben benieuwd of die daar beter mee kan omgaan. En wie deze auto ooit gaat overnemen, het is gewoon een hele fijne reisgenoot.

Stoep Rand

  • 114.000 km

Terug van zomervakantie waarbij ongeveer 3000 km hebben mogen rijden.
italie en daar op een plek gezeten waarbij we elke dag ongeveer 8 km in onherbergbaar weggetjes hebben mogen rijden om ons appartment te komen. Dus heen en terug zeer veel haakse bochten en stijle stukken. Voor het eerst ook de S stand echt nodig gehad om een beetje soepel te kunnen rijden.
Bij terug komst en op een zeer ongelukkig methode met mijn rechtervoor wiel tegen stoeprand mogen rijden. Deze band knalde kapot? Dat bij 30km/h. Blijkt dat de banden al echt vervangen moesten worden. Dus nu voor het eerst 2 nieuwe voorbanden erop. Banden hebben het lang mogen uithouden maar dat komt natuurlijk ook doordat er gewisseld wordt op winterbanden. Auto werkt nog steeds zeer goed, ald de marter maar niet meer terug komt. Er is blijkbaar een marter onder de motorkap geweest die een turbo lijding lekker vondt. Dit kwam garage tegen tijden een normale zomer check. Ik had er tijdens het rijden geen last van?

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.