Skoda Felicia 1.6 GLXi (1997)

autoreview

Skoda Felicia 1.6 GLXi (1997)

Signalement

UitvoeringFelicia 1.6 GLXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst158.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Even los van de hoge kosten die ik daaraan had, met veel plezier gereden met de ZX maar er moest toch maar iets anders komen. Wel weer iets met een 5e deur. Bij Autobedrijf De Tiessen in Assen vond ik deze ’96 Skoda Felicia GLX met 1600 VW -motor. Geen schoonheid met veel steenslag en wat roest. Na wat heen en weer pingelen werd ik voor 1.300 euri bijbetalen op de Citroen eigenaar van de Tsjech.
De auto zou geleverd worden met nieuwe APK en afleveringscheck. Het onderhoudsboekje was er nog bij en tot ca. 70.000 km is de auto consequent onderhouden. Het bedrijf heeft de auto netjes afgeleverd met kleine beurt., het vervangen van een uitlaatdeel en een poetsbeurt. Zonder enige kosten tot nu, heb ik er dus 20.000 km mee gereden. De Felecia is geen snelheidsduivel maar je kunt er zeer goed mee meekomen in het verkeer. Het velours interieur ziet er netjes uit en biedt voldoende ruimte voor 4 volwassenen. De Skoda ligt redelijk op de weg, het comfort valt niet echt tegen ook als is het geen Citroen. Wat wel tegenvalt is het verbruik. Ik rij zo’n 80% snelweg en kom niet boven 1 : 12,5 uit. Ook is er roest ontstaan bij de wielkasten achter en is de achterklep behoorlijk roestig door lekkage op het achterruitrubber. Ik ga van de week een gave klep op de sloop halen voor E 100,00 en een plaatwerkerij maakt de carrosserie weer netjes voor E 750,00.
De auto gaat ook naar een dealer voor de APK en 120.000 beurt. Benieuwd wat dat gaat kosten. Al met al ben ik dan wel zo’n E 1.500,00 kwijt maar dan rij ik er veilig en netjes bij. Voor mensen die een kleine, handige auto zoeken, een aanrader. Voor de geinteresseerden zal ik de review aanvullen.

PROBLEMEN

Hoorde in het vooronder wat gerammel en dacht aan stabilisatiestang maar bleken de schokbrekerrubbers te zijn die volgende week gelijk met de beurt worden vervangen.
Oktober 2007: Geen bijzonderheden bij APK. Wel ging bij ca. 123.000 km de pomp van de stuurbekrachtiging kapot. Kosten: E 335,00

  • 158.000 km

Dit jaar de schijven voor vervangen incl. nwe remblokken en de achterdemper E 320,-- Voor E 96,-- twee nwe Continentalbanden (aanrader!) En recent heb ik de achterremmen laten controleren en schoonmaken, remolie laten verversen. Al met al zo'n E 800,-- kosten dit jaar. In ruim 2 jaar heb ik er tot tevredenheid 60.000 km mee gereden zonder al te veel gekke dingen. De roest rond de achterwielkasten kwam weer terug en ook wat blaasjes op de voorschermen. Ik heb de auto nu ingeruild op een Fiësta 1.8D uit 2000. De Skoda staat er te koop voor E 1.250,--

3,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens