Skoda Fabia Combi 1.4 68pk Comfort (2001)

autoreview

Skoda Fabia Combi

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.4 68pk Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf19 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze Fabia is een echte no-nonsense auto. Toen onze
- overigens zeer betrouwbare en goedkope - Opel Corsa te klein werd, viel mijn oog al snel op de Fabia. Omdat we net een dochter hadden gekregen, moest het een combi worden (kinderwagen en allerlei andere babyspullen gaan er met veel gemak in). Slim gebouwde auto van geringe buitenafmetingen maar met erg veel binnenruimte. Ondanks de lengte van mij en mijn vriendin (1.95 en 1.80), passen we erg goed in de auto. Met een stuur dat zowel in hoogte als in diepte versteld kan worden en twee in hoogte verstelbare stoelen (een extra voor de bijrijdersstoel) bereik ik altijd een perfecte zitpositie.
De uitrusting van de Comfort uitvoering is zeer compleet in vergelijking met andere merken in dezelfde prijsklasse. Het enige minpuntje aan de op zichzelf prima stoelen is dat ze na een paar uur rijden onvoldoende steun onderin bieden. Andere minpunten: de kleine linker buitenspiegel veel te kleine rechterbuitenspiegel; de motorophanging (wiebelt bij stationair toerental) en de geringe kracht van de motor. Voor een auto met dit gewicht is een 1.4 motor eigenlijk te weinig. Geeft wel eens problemen met inhalen en invoegen. Verder is het zicht naar voren soms slecht door de brede A-stijlen. Ook heb ik na drie jaar nog steeds moeite met het bepalen waar de auto eindigt bij het achteruit inparkeren. Een prima auto, zeker als je niet maalt om de status die een auto heeft.

De ultieme wintertest zal morgenochtend volgen: vannacht wordt het -15 graden. Zal de Fabia starten? Zal alles doen wat het moet doen? Gelukkig heb ik in december al een set winterbanden laten monteren. Heb ik nu veel profijt van. Altijd grip bij sneeuw en veel water. Morgen (4 maart 2005) meld ik me weer...
Dinsdag 8 maart 2005: geen centje pijn met die kou vorige week. Krabben, starten en wegwezen. Chapeau Skoda!

PROBLEMEN

Electronicaproblemen; al binnen een half jaar viel de cruise control regelmatig uit en ging het alarm regelmatig zonder aanleiding af. De dealer heeft enige tijd nodig gehad om het euvel te verhelpen. Meerdere malen bij de dealer op bezoek geweest. Verder hield na net twee jaar het motorregelapparaat ermee op. Leverde een kostenpost op van 750 euro. Overigens onder coulance gerepareerd, waardoor tweederde van de kosten werden vergoed.

Deze electronicaproblemen hebben wel een deukje in mijn vertrouwen in het merk opgeleverd.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.