Seat Ibiza ST 1.2 TSI 105pk FR (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ibiza ST 1.2 TSI 105pk FR |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 421 km |
Seat Ibiza ST 1.2 TSI FR DSG7
- 421 km
Vorige week heb ik mijn nieuwe Ibiza st FR in ontvangst mogen nemen. Hier wat specificaties:
Seat Ibiza ST FR 1.2tsi DSG 105pk Candy White
Leren bekleding
Stoelverwarming
Panorama Dak
Bi-Xenon verlichting
DSG automaat
Parkeersensoren
Donkere achterruiten
Technic Pakket (dimmende binnenspiegel, regensensor,electrisch inklapbare spiegels)
Tagus 17inch lichtmetaal
Seat portable system
Ik ben nu nog niet van plan een uitgebreide review te geven omdat dit natuurlijk niet kan na 420km. Dit is puur een eerste indruk om te beginnen.
Ten eerste vind ik de auto er stoer uitzien voor een ibiza st door het fr pakket, 17inch wilen en zwart dak (panorama)
Fotos zullen snel volgen maar de auto staat nu bij de garage om te verlagen. Auto staat best hoog op de wielen dus heb een Eibach sportkit verlagings setje besteld.
Verder gaat de auto zaterdag naar vagtechniek in nuenen om er passat W8 binnenverlichting in te laten bouwen. Maakt het interieur toch af met de verlichte knopjes en led schemer verlichting.
En de auto gaat naar de spuiter. Alles aan de auto is mooi wit meegespoten, behalve het onderste gedeelte van de achterbumper niet!!?? Deze ga ik dus mee laten spuiten, waardoor de achterkant er zeker iets dikker uit komt te zien.
De eerste indruk is absoluut niet slecht!!
De auto rijdt uiterst soepel en heeft voor een 1.2 behoorlijk wat koppel. Maar over 600km stop ik toch even bij JD om er een chipje in te laten zetten. De auto gaat dan van 175nm naar 225nm en van 105pk naar 135pk. Mijn dealer heeft gelukkig goeie ervaringen met JD. Vandaar de keuze hem daar te laten chippen.
De dsg bak is ook geweldig! Het is net of je met een vario rijd. Hij schakelt feilloos en gevoelloos. Voor je het weet rijd je in de 7 en je hebt niks gemerkt van het schakelen. Dat is ook weer gelijk het nadeel aan de bak. Bij 55kmh rijd je in de 6 en net boven de 60 schakelt hij naar de 7. Dan willen accelereren betekent ff wachten totdat de bak heeft terug geschakeld. Dan heb je nog de S stand. Deze houd hem te hoog in toeren.
Dus met andere woorden, af en toe neem ik het toch zelf in handen wat geen straf is
Nadelen aan de auto vind ik de korte zitting, en dat de stoel voor mijn gevoel niet ver genoeg naar beneden kan.
Verder heb ik tot nu toe geen nadelen kunnen vinden. Het seat portable system is en werkt supergoed! Je hebt bijvoorbeeld in de ibiza geen watertemperatuur meter. deze is wel te vinden in de portable. verder zit er een carkit in die over de speakers gaat. je parkeer sensoren ( afstand ) is te zien op het scherm, media systeem werkt via het stuur (muziek op sd kaartje) en een uitgebreide boardcomputer is er in terug te vinden.En natuurlijk het Navigon navi systeem.
Ik zal na wat km een wat uitebreidere review geven
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.