Seat Ibiza ST 1.2 TDI Ecomotive Businessline High (2013)

autoreview

Seat Ibiza ST 1.2 TDI Ecomotive Businessline High (2013)

Signalement

UitvoeringIbiza ST 1.2 TDI Ecomotive Businessline High
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf97.350 km
KM-stand laatst195.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 1000 km

  • 98.500 km

Na een polo 1.2 tdi waarmee ik een zeek goede(probleemloze) ervaring had wilde ik weer een kleine diesel echter met meer bagage ruimte.
Nu keek ik dus naar het laatste model skoda fabia station en de seat ibiza st.
Echter na lang zoeken vond ik een ibiza st met leer alcantara interieur waarmee er dus kuipstoeltjes in staan.
Hiermee sloot ik het probleem wat ik in de eerste instantie had met mijn polo uit dat ik snel het interieur moest wisselen voor kuipstoeltjes omdat ik op de standaard stoeltjes al snel niet meer kon zitten zonder rugpijn.
Nu heb ik inmiddels ca 1000 km gereden met de ibiza , en het rijd heerlijk op de achterbanden na met cupvorming die de dealer nog vervangt volgende week.
Ook zal ik de velgen die rondom wat schade hebben door de vorige eigenaar nog gaan laten spuiten.(Tagus 17")
Om de auto te vergelijke met de polo;
Ibiza rijd een stuk soepeler ondanks de 17" velgen doordat deze niet standaard verlaagd is.
Op sommige pumten zie je in het interieur dat de polo wat stakker in elkaar zit.
Mtorisch is de ibiza wat stiller.
1.2 tdi van de ibiza heeft de sjoemel update gehad , maar daar merk je eigenlijk niets van.
De eerste keer tanken geeft een gemiddeld verbruik van ca. 1:19,7 en dat valt mee met 215 banden er onder. Polo had 205 er onder en verbruikte ongeveer 1:20,5 de laatste tijd.
Daarnaast heb ik nu een garmin opbouw navigatie in de ibiza waar ook alle bc items in te zien zijn en muziek mee afgespeelt kan worden. Het ding werkt prima , maar ik geloof niet dat die ooit tegen de rns310 die ik in de polo had op zou kunnen.
Kortom een frisse start met een vag station met een stuk meer bagage ruimte dan de polo die lekker rijd en er voorlopig weer even tegen kan.

Nog steeds tevreden

  • 117.650 km

Na nu inmiddels 20.000 km met de ibiza gereden te hebben kan ik maar een ding zeggen, bevalt prima.
Alles functioneerd goed, geen problemen gehad en inmiddels gewend dat ie iets meer gebruikt als de polo.

Nog steeds als een trein

  • 139.000 km

Auto heb ik nu zo goed als een jaar.
Hij blijf gewoon een lekker bakkie.
Er zijn wel verschillen merkbaar met de polo die over het algemeen gewoon war beter in elkaar zit.
Af en toe een piepje of een rammeltje.
In het begin vond ik de “Up” navigatie niet zo ideaal maar uiteindelijk werkt die gewoon goed, ook met telefoneren.
Alleen als je er twee telefoons in zet is dat een drama. Dus de tweede telefoon heb ik er maar uitgehaald.
Het verbruik van de auto is ok, ca 1:20 iets onzuiniger als de polo maar dat is denk ik vooral te wijten aan de breede banden 215*45 *17.... en misschien ook mijn rijstijl, want zodra je boven de 110komt neemt het verbruik toe van 1:24 naar 1:20.... maar dat is nog steeds ok.
De stoelen leer alcantara blijven ook prima zitten, vooral met mijn lengte 1,88 en gewicht 100+ kg belangrijk....
In een jaar heb ik er ca 42000 km mee gereden en het enige wat ik er aan had was (onder garantie) een lekke verbinding tussen turbo en uitlaat wat ik binnen rook, en een lekke band.
We gaan er voorlopig maar weer een jaartje mee verder, op naar de twee honderd duizend km!

2 jaar en 80.000 km verder

  • 177.080 km

Vandaag ca. 80.000 km zelf met de ibiza gereden, en nog steeds tevreden.
Ik heb em middels twee jaar, en grote onkosten op een keer na zijn uitgebleven. En die ene keer ja toen was het wel raak.
Een lekkende olie koelerfilterhuis, zowel olie als water lekkage. Koste 996 euro om te laten vervangen.
Maar de auto rijd prima.
Wel een typisch krakend veren geluid als het wat kouder is, net als de polo.
Verbruik, ja met die brede banden blijft dat om en romd de 1:20 hangen niet zo zuinig eigenlijk.
Zou ik er weer een kopen, eigenlijk niet, ik zou voor de iets grotere Seat Leon gaan, maar heb ik dat echt nodig dat weet ik nog niet.
Voorlopig maar weer een stukkie verder. Op naar de 200.000 km.

Ingeruild

  • 195.000 km

Het is een mooie tijd geweest in de Ibiza
Maar er is een tijd van komen en gaan.
Ik heb de ibiza ingeruild voor een Leon st 1.6 tdi.
31 maanden heb ik met de ibiza gereden en 98.000 km verder was het tijd voor iets nieuws.

0,0
  • Betrouwbaarheid
    0
  • Prestaties
    0
  • Comfort
    0
  • Kosten
    0
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Arval
Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk Style Business Intense (5D/5H)
€ 337
 
DirectLease
Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk Style Business Intense (5D/5H)
€ 359
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens