Seat Cordoba 2-drs 1.8 20VT Cupra (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cordoba 2-drs 1.8 20VT Cupra |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 200.784 km |
Seat Cordoba 1.8 20VT Cupra
- 200.784 km
Als opvolger van mijn Subaru Impreza wou ik graag wederom een Turbomotor. Omdat een nieuwe Subaru buiten bereik was ging ik opzoek naar wat anders. Mijn oog viel op een Cordoba Cupra (meer ruimte dan de ibiza). Het eerste gevoel in de auto was super (gasresponse remresponse schakelen wegligging).
Ik heb hem aangeschaft met 150.000 op de teller. De Seat is uit 2000.
Hij heeft Audi Rs3 motoronderdelen (injectoren bobine's ontstekking) Pk's rond de 180. ik heb de standaard 195 banden veranderd naar 225/40/17 wel wat meer spoorvorming maar zoveel lekkerder in de bocht.
Mei 2017,
Tijdens het remmen op hogere snelheden (120/130KmH) begint hij bij het remmen te trillen door het stuur.
Waarschijnlijk remschijfjes krom (circuitgebruik).
Zelf geprobeerd maar 2 Spartaanse bouten (33mm) die niet losgaan helaas. Binnenkort maar even vervangen door geperforreerde Brembo's + remblokken.
Algemeen: De auto rijd heerlijk alleen op lage snelheden in combinatie met kinderkopjes of andere oneffen wegdelen merk je dat hij het niet fijn vind en schud je even door je stoel heen. Op landweggetjes daagt hij je graag uit om samen even gas te geven en lekker door te trekken.
Ik heb de standaard speakers er nog in in combi. met een Actieve subwoofer van Pioneer en een Yatour adaptor voor de radio. Hier kun je via AUX of usb muziek afspelen.
Vorig jaar met de Cupra een rit van 1300 KM richting het Gardameer in Italie. Motorisch geen centje pijn en op de autobahn lekker met de AMG's en BMW M meerijden.
Verbuik was toen 1 op 6.. oeps :D verder de reis in heeft hij gemiddeld 1 op 12/13 gereden. best netjes ondanks het snel invoegen op de snelweg. Echter in Oostenrijk begaf de motor van het raammechanisme het ... Het raam bleef op een kwart open staan.. Gelijjk bij aankomst deurpaneel eraf en het raam omhooggedrukt en stekker uit de afstandsbediening. De Brennerpas (Oostenrijk-Italie) was heerlijk met een auto zo stabiel en krachtig. Door de tunnels even gasgeven en weer los en de dumpvalve Blaast hard af. In Italie reed hij heerlijk met dank aan de goede climate control. Hij is in het binnenland (heuvels snelle, bochtige weggetjes) wel iets dorstigger.(1op6) maar goed, als ik dat niet wou dan kocht ik wel een 1.2..
Kortom: Wolf in schaapskleding. 0-100 in 6.9 seconden. Rijd heerlijk sportief of rustig. Wel ruim van binnen echter achterin wat minder beenruimte. Kofferbak kun je heel wat kwijt.
IK ben van plan om hem of af te rijden of over een jaar of 2 in te ruilen voor een italiaanse schone : Alfa Romeo GT 3.2 V6
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren