Saab 9-5 Estate 2.3 t Linear (2002)

autoreview

Saab 9-5 Estate 2.3 t Linear (2002)

Signalement

Uitvoering9-5 Estate 2.3 t Linear
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf340.578 km
KM-stand laatst342.002 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tweede youngtimer

  • 342.002 km

Het eerste jaar als zelfstandig ondernemer bood de ruimte voor wat anders. En als liefhebber kon ik dat niet voorbij laten gaan. Wel weer een youngtimer, want alle autokosten kunnen opgeven en daarmee privé amper belasting betalen blijft aantrekkelijk :)
De voorkeur ging uit naar een V70 maar hoe langer ik zocht hoe saaier die werd. En de leukere versies waren toch aan de prijs en zo weg. En dan ineens zie je een 9-5 estate ergens rijden en dan denk je: ook een mooie auto en die prijzen liggen lager want minder gewild. En dan kom je in je eigen dorp een Saab specialist tegen die het volgende heeft staan:
- zwarte 9.5 2.3t uit mei 2002 (bijna youngtimer)
- kmstand 340000 maar motor vervangen bij 205000 km
- op LPGG3 (lagere wegenbelasting)
- BSR Stage1 upgrade naar 210 pk
- Harman Kardon sound system
- optioneel Aero interieur met volledig leer
- prima uitstraling met 17'' lichtmetaal, roofrails, dakspoiler, BSR logo's
- door de specialist de afgelopen 9 jaar zelf onderhouden (incl de motorrevisie)
- aflevering met grote beurt en verse APK
- vraagprijs nog geen €5000.....
Dus na een proefrit en een acceptabel bod op de Omega 2.5TD was ik een week later de gelukkige eigenaar!

[b] Wat bevalt er tot nu toe[b]
Nu na zo'n 2000 km mijn eerste ervaringen
- zeer fijne, comfortabel cruiser
- snelheid komt vooral tot uitdrukking op rechte stukken weg (als er ruimte is dan sprint ie zo weg)
- ruimte te over
- complimenten op de uitstraling
- ik lag me een deuk om de verhouding tussen prijs en waarde/snelheid/uitstraling

[b]Wat valt er tot nu toe tegen?[b]
- Het verbruik is met amper 1 op 9,5 niet geweldig. Weliswaar op lpg, maar aangezien ik overwegend rustig rijd viel dat tegen. Maar de auto nodigt uit tot wat sportiever gedrag, dus ik pas dat weer wat aan. En dan hoop ik met warmer weer op komst dat de 1 op 10 haalbaar blijkt.
- Er zit wel behoorlijk wat aandrijfgeluid in de auto. Wellicht is dat gewoon onderhoud (wiellager, aandrijfas oid) maar ik ga het wel melden
- Binnenkort komen er mistlampen in de grille want de neus is wel erg kaal in verhouding tot de rest van de auto.

Vragen? Stel ze gerust!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.