Saab 9-5 2.3 Turbo Aero (2001)

autoreview

Saab 9-5 2.3 Turbo Aero (2001)

Signalement

Uitvoering9-5 2.3 Turbo Aero
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf174.000 km
KM-stand laatst226.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 210.000 km

EINDELIJK>>>>EEN SAAB. En wat voor 1! Een Saab 9-5 sedan aero. Wat een geweldige auto, De auto heeft vermogen (250 PK) en schakelt, in hoeverre je over schakelen praat want ik rijd (bewust) een automaat. Fan tas tische stoelen met voldoende zijdelingse steun en een super mooi gevormd dashbord. Alles zit erop en eraan, van geheugenstanden van de elektrisch te verstellen stoelen, alles verwarmbaar tot aan de achterbank toe, waarop mijn 3 kinderen (soms 4 (maar dat is wat krap eerlijk gezegd) ruim voldoende plaats hebben. Volledig leder en ook een navigatie systeem en kleine details zoals aut. dimmende spiegel, corrigerende rechter buitenspiegel als je achteruit rijdt en regensensor, zijn zaken die u ik er wat meer op let, bij de ’grote’ merken heel bijzonder schijnt te zijn. Mijn Saab heeft ’t!!! Airbags rondom, deuren die werkelijk sluiten als een kluis! Het is ongekend dat deze auto zo in mijn ogen ondergewaardeerd wordt. Maar ik rijd m en ik ben er trots en blij mee. Altijd Audi en VW gereden (auto van de zaak, want dat moest omdat ik in de sales van dat merk werkzaam was, maar nu prive de meest mooie, elegante, sjieke, subtiele en grootste kanon op de weg die je maar wensen kunt. NOgmaals...ik ben blij! Oh ja nog even dit... De foto’s laten toch wel zien dat onze party(voor) tent gereserveerd was voor MIJN SAAB

PROBLEMEN

  • 195.000 km

Geen problemen, behalve de parkeerdeukjes die de auto oploopt door mensen die minder zuinig zijn op hun auto dan de meeste particulieren, die wel zuinig zijn op hun auto!

Die parkeerdeukjes zijn inmiddels professioneel verwijderd. Heb nieuwe winterbanden vorig seizoen aangeschaft maar wat een treurnis; geen lm velgen! Vanaf voorjaar dit jaar nieuwe banden eronder laten monteren (alle vier) onder mijn gave AERO velgen. Geen probleem eigenlijk, maar wel onkosten. Maar het rijden is er alleen maar beter op geworden

Nog iedere dag plezier van deze magnifieke auto

  • 210.000 km

Inmiddels 2 jaar verder en ongeveer 40000 km verder nog geen problemen ondervonden. De auto trekt als een tierelier, is verhoudingsgewijs zuinig voor de (korte) stukken die ik rijd en de zit is na zoveel kilometers op de teller nog steeds geweldig. Wanneer ik achter mijn stuur plaats neem en de radio zet ik beheerst aan dan ben ik me er van bewust dat het geluid beter is dan wat ik thuis heb. Kortom; ik hoop nog verschillende fijne kilometers te rijden met MIJN SAAB!! Alhoewel.....de nieuwe 9-5: zo ZWEEEEEEEEDS, nou ja, Scandinavisch dan ok? Gelukkig

En het plezier gaat maar door

  • 226.000 km

Inmiddels al weer een jaar verder met mijn SAAB 9-5 AERO! De tijd gaat snel en de kilometers vliegen op de teller voorbij. Ben net terug van een week Zwitserland. Snel voordat ik de 20e vertrok nog even mijn winterbanden eronder laten zetten, want ja, je weet maar nooit. Vertrokken om 6 uur 's morgens en had me voorgenomen om naar mijn vakantieadres rustig te rijden. Ik had alle tijd. Maar als je op de duitse autobaan 150 rijdt dan lijkt het alsof je in een trabantje rijdt. Schiet niet op voor je gevoel en dan nog wetende dat je auto toch zeker met dit vermogen (250pk)met gemak de 220-240 km/h moet halen. Vervolgens toch even het gas erop en gaan. 190, 200, 210, 220 en nog je zo ontzettend veilig voelen en als een blok op de weg liggen (Ik had gelukkig prachtig weer om te rijden). Ja en als je dan toch 220 rijdt, waarom dan niet richting 240? Toch even gedaan, maar wat het grootste manco van de SAAB is, is dat ie enorm hard kan (dat vind ik persoonlijk) maar degene die in een Ford Fiestaatje of en suzuki Alto voor je rijdt en dan plotseling gaat inhalen met 130 km/h je volop in de remmen moet. Je kan ontzettend hard maar je blijft remmen, want diegene die ziet niet aan mijn front dat ik die snelheid heb. Dan is een Porsche of Ferrari toch een betere optie. Maar zowel heen als terug zodra het kon in Duitsland goed op zijn staart getrapt en heeft het perfect gedaan!!!En die winterbanden? Die had ik nodig in verband met hevige sneeuwval en dan is een pas rijden met winterbanden in combinatie met mijn automaat in winterstand helemaal geweldig. Dus een bijzondere ervaring rijker en de SAAB heeft me weer een stukje blijer gemaakt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.