Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t (2000)

autoreview

Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t (2000)

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet SE 2.0 t
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf254.000 km
KM-stand laatst255.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop

  • 255.000 km

Geslaagd voor de middelbare en nu studeren. Aangezien ik niet op kamers ga dus een auto nodig waarmee ik per jaar ongeveer 20000km ga rijden.

Ik zocht iets aparts, dus voor mij geen VW Polo of Ford KA..
Na een tijdje georiënteerd te hebben en meerdere auto's te hebben bekeken (Jaguar X Type, Citroën XM, Alfa Romeo GT), nam ik een kijkje bij een Saab specialist en heb daar een proefrit gemaakt in een Saab 9-3 Cabrio 2.0. Die ene zonder turbo dus. Ik was niet onder de indruk van deze auto. Er zat niet veel power in, het kraakte en piepte behoorlijk en het gaspedaal was net een aan en- uitknop. Ik had het idee om een Saab te kopen vrijwel meteen verworpen. Toch moest ik van de verkoper nog eventjes een ander exemplaar proberen. Een Saab 9-3 2.0t Cabrio uit 2000. Meteen toen ik wegreed voelde ik het verschil. Heerlijke auto met veel trekkracht onderin. De carrosserie was in veel betere staat dan de turboloze Saab en de rammeltjes en kraakjes bleven uit. Dit moest hem dus worden.

De volgende dag heb ik hem opgehaald. Bij aflevering had de auto een klein beurtje gekregen, was een mistlampje voor vervangen en was er een nieuwe GSM antenne op gedraaid. Ook was de auto mooi gewassen.

Nu een week later schrijf ik deze review en ben ik zeer tevreden over de eerste +/- 1000km. Het is een hele fijne toerauto die niet uitnodigt tot boenderen. Door de low pressure turbo trekt de auto mooi soepel op en is er genoeg power aanwezig wanneer nodig. 150pk's zijn dus meer dan voldoende.
De auto ziet er, mede door de gepoedercoate velgen, zo goed uit als nieuw.

Ik had wel een aantal miniscuule probleempjes. De buitentemperatuursensor gaf een veel te hoge temperatuur aan waardoor de automatische airco niet goed functioneerde. Net toen ik langs wilde gaan bij de Saab specialist werkte hij weer na een week niet gefunctioneerd te hebben... Toch maar even preventief vervangen.

Een ander probleem was een motormelding. Na uitlezen bleek er sprake te zijn van misfires bij een aantal cylinders. Omdat de bougies recentelijk zijn vervangen zal de Saab specialist mij kostenloos een unit met bobines sturen die makkelijk zelf te monteren is, top service!

Verbruik is best oké. In stadsverkeer is het niet ideaal, maar bij gemengd verbruik moet ik al gauw 8,3l/100km kunnen halen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.