Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 (1999)

autoreview

Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 (1999)

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet SE 2.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf171.570 km
KM-stand laatst174.380 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een jaar in bezit, nu winterstalling

  • 174.380 km

De Saab gekocht om te genieten van de mooie dagen. Lekker open rijden! De afgelopen jaren twee keer een 2cv gehad, zelf opgeknapt als hobby. Leuke wagentjes, maar minder geschikt voor langere afstanden. En natuurlijk ook niet zo veilig.. Mn de laatste versie (1963) was een bijzonder project. Opgeknapt tot bijzonder mooie staat, en uiteindelijk goed verkocht. We waren er een beetje "klaar" mee. Toch missen we het "open rijden" maar geen behoefte meer aan een 2cv. Wat (makkelijker) verder weg kunnen, meer luxe en veiligheid. Een mooie auto vind ik de Saab, eerste 9-3 serie. Dus op zoek gegaan, na veel gelezen te hebben. Hoeft niet perfect te zijn, technisch wel op orde. Zelf opknappen vind ik leuk. Dus mag ook wat aan te doen zijn...

Had bedacht geen turbo te kopen, omdat dat toch wel eens wat problemen geeft bij de oudere Saabs. Was lastig omdat de meeste toch een turboblok hebben. Extreem hoge km-standen liever ook niet, maar ook dat zie je al snel... en de prijzen zijn dan niet veel minder..

Uiteindelijk deze turboloze 2.0 SE gevonden, met 130 PK meer dan voldoende, we hebben een rustige rijstijl. Verbruik 1:10, ongeveer. Da's dus geen moderne auto... want volgens mij moet dat zuiniger kunnen..maar acceptabel om "er bij" te hebben.

Eerst maar eens een grote beurt gedaan door een "oud" Saab dealer. Leuk om te zien hoe enthousiast die mensen zijn. En meedenken! Toch wel wat dingen aan gedaan. Maar kritische zaken waren er niet. Droog blok, geen roest, auto ziet er nog representatief uit. Wat heb ik laten doen?

Compleet nieuwe uitlaat, nieuwe accu, grote beurt incl. groot airco onderhoud, vier nieuwe banden. Zelf maar eens flink aan het poetsen gegaan, dan komt er ineens een andere auto onder vandaan! Velgen gespoten, motorruimte helemaal gereinigd. Leren stoel laten repareren door professional. Radio en airco digitaal, en af fabriek: ziet er netjes uit. Zwart leren bekleding. Diverse dashboardlampjes vervangen. Kap flink schoongemaakt, en onderliggende "techniek" schoongemaakt, ingevet ed. Dan staat er ineens een andere auto!

De Saab rijdt heerlijk, ligt soepel op de weg, maar wil het liefst rechtdoor. Geen bochtenridder. Maar ach, we hebben hem om comfortabel te toeren! En dat gaat prima!

Schakelen ging hakerig, als dat maar geen groot probleem is! Eerst maar eens de bakolie laten vervangen: en gelukkig het schakelen gaat weer perfect en soepel! Wat olie al niet kan doen.. De auto heeft ons afgelopen voorjaar / zomer heerlijke km's gegeven. Staat sinds oktober in de winterstalling. Medio april/mei weer ophalen.


7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.