Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 9-3 Cabriolet SE 2.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 171.570 km |
KM-stand laatst | 174.380 km |
Een jaar in bezit, nu winterstalling
- 174.380 km
De Saab gekocht om te genieten van de mooie dagen. Lekker open rijden! De afgelopen jaren twee keer een 2cv gehad, zelf opgeknapt als hobby. Leuke wagentjes, maar minder geschikt voor langere afstanden. En natuurlijk ook niet zo veilig.. Mn de laatste versie (1963) was een bijzonder project. Opgeknapt tot bijzonder mooie staat, en uiteindelijk goed verkocht. We waren er een beetje "klaar" mee. Toch missen we het "open rijden" maar geen behoefte meer aan een 2cv. Wat (makkelijker) verder weg kunnen, meer luxe en veiligheid. Een mooie auto vind ik de Saab, eerste 9-3 serie. Dus op zoek gegaan, na veel gelezen te hebben. Hoeft niet perfect te zijn, technisch wel op orde. Zelf opknappen vind ik leuk. Dus mag ook wat aan te doen zijn...
Had bedacht geen turbo te kopen, omdat dat toch wel eens wat problemen geeft bij de oudere Saabs. Was lastig omdat de meeste toch een turboblok hebben. Extreem hoge km-standen liever ook niet, maar ook dat zie je al snel... en de prijzen zijn dan niet veel minder..
Uiteindelijk deze turboloze 2.0 SE gevonden, met 130 PK meer dan voldoende, we hebben een rustige rijstijl. Verbruik 1:10, ongeveer. Da's dus geen moderne auto... want volgens mij moet dat zuiniger kunnen..maar acceptabel om "er bij" te hebben.
Eerst maar eens een grote beurt gedaan door een "oud" Saab dealer. Leuk om te zien hoe enthousiast die mensen zijn. En meedenken! Toch wel wat dingen aan gedaan. Maar kritische zaken waren er niet. Droog blok, geen roest, auto ziet er nog representatief uit. Wat heb ik laten doen?
Compleet nieuwe uitlaat, nieuwe accu, grote beurt incl. groot airco onderhoud, vier nieuwe banden. Zelf maar eens flink aan het poetsen gegaan, dan komt er ineens een andere auto onder vandaan! Velgen gespoten, motorruimte helemaal gereinigd. Leren stoel laten repareren door professional. Radio en airco digitaal, en af fabriek: ziet er netjes uit. Zwart leren bekleding. Diverse dashboardlampjes vervangen. Kap flink schoongemaakt, en onderliggende "techniek" schoongemaakt, ingevet ed. Dan staat er ineens een andere auto!
De Saab rijdt heerlijk, ligt soepel op de weg, maar wil het liefst rechtdoor. Geen bochtenridder. Maar ach, we hebben hem om comfortabel te toeren! En dat gaat prima!
Schakelen ging hakerig, als dat maar geen groot probleem is! Eerst maar eens de bakolie laten vervangen: en gelukkig het schakelen gaat weer perfect en soepel! Wat olie al niet kan doen.. De auto heeft ons afgelopen voorjaar / zomer heerlijke km's gegeven. Staat sinds oktober in de winterstalling. Medio april/mei weer ophalen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Saab 9-3 Coupé 2.3 Turbo Aero | One of a kind |
- 2001
- 257.852 km

Saab 9-3 Cabrio 2.0t S|Leer|Cabriolet|Zojuist APK en beurt gehad
- 2002
- 156.647 km

Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Automaat Ecc Cruisecontrol Leer Stoelverwarming Pdc Xenon Lm Velgen Trekhaak ***Youngtimer***
- 2002
- 155.319 km