Saab 9-3 2.0 t (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 9-3 2.0 t |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 251.000 km |
KM-stand laatst | 312.000 km |
eerste update
- 312.000 km
Tja, al 60.000 km met deze Saab.
En dat in 1,5 jaar tijd.
Wat moet je zeggen, ding is gewoon briljant. Ik rij op LPG en dat is lekker goedkoop rijden. Wel heeft deze auto wat last van achterstallig onderhoud en schade.
Er is een nieuwe uitlaat onder gekomen, nieuwe Turbo, andere achteras. Maar er is ook veel uitgevoerd toen ik de auto kocht. En eerlijk is eerlijk veel onderhoud is gewoon leeftijd gerelateerd en dat mag geen last hebben.
Over het algemeen super solide auto. Af en toe gaat het motorstoringslampje branden, die gaat ook vanzelf weer uit. Hij heeft 1x echt een probleem gehad, dat was een kapotte aircopomppoelie. Dat gaf als risico dat de riem kon knappen. De airco moet nog gerepareerd worden, maar is nu gebypassed.
Ik rij veel in Duitsland en tot 160 km/uur is echt super gemakkelijk. De Turbo is echt verslavend lekker. Even op het gas en hij vliegt vooruit en dat terwijl dit een LPT turbo is.
Enige echte probleem wat deze 5 deurs 9-3 heeft en alle 5 deurs hebben, is roest. De achterschermen direct voor het achterwiel zijn erg roestgevoelig op een naad die daar zit. Ook deze 9-3 heeft er last van. Samen met wat sleets interieur en wat meer leeftijd gerelateerde zaken doen mij overwegen deze 9-3 te vervangen door een iets betere. Maar hij rijdt zo lekker dat ik daar steeds weer op terug kom. Een van de beste en mooiste auto's ooit gemaakt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.