Rover 45 2.0 IDT 113pk Club (2005)

autoreview

Rover 45 2.0 IDT 113pk Club (2005)

Signalement

Uitvoering45 2.0 IDT 113pk Club
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds november 2005 rijd ik deze in februari 2005 geregistreerde Rover 45. Dit is een ex-importeursauto.

Ik lease de auto bij mijn dealer. Mijn vorige Rover 45 moest na 4 jaar en 175.00km ingeleverd worden bij de leasemaatschappij. Eigenlijk was ik op zoek naar een nieuwe om te leasen. Maar gezien de laatste ontwikkelingen bij de fabriek in Engeland werd dit moeilijk te realiseren.

Deze nieuwe auto is uitgevoerd met een aantal prettige extra’s zoals:
- Xenon verlichting
- VDO MS4100 navigatie
- VDO CHM-604MP3 MP3 wisselaar
- Parrot CK3100 bluetooth carkit
- Club pack (Park distance control, mistlampen, hoogteverstelling bijrijdersstoel)

Allereerst de verschillen met de vorige Rover 45.

De verbeteringen t.o.v. mijn vorige Rover 45.
- Motor. Een stuk rapper. Welliswaar gebruik ik een tuningbox. Maar zonder deze box ingeschakeld te hebben is deze auto een stuk rapper dan de vorige Rover.
- Remmen. Fenomenaal. Waar de vorige Rover trommels achter had en massieve schijven voor, heeft deze auto schijven rondom waarvan de voorste geventileerd. Remt een stuk strakker. Geen trillingen. Erg fijn.
- Sturen. Het stuurt anders. Ik vind het een stuk beter.
- De looks van binnen. Mooi dashboard. Voorzijde is ook mooi.

De puntjes die t.o.v. mijn Rover 45Mk1 wat minder zijn:
- Geluidsisolatie. Deze auto heeft meer last van windgeruis en er is meer motorgeluid. Dit is best storend. Waar je bij de vorige auto makkelijk een kruissnelheid van boven de 170km/u aan kon houden is het bij deze auto boven de 150km/u al vermoeiend.
- De stoelen zijn vernieuwd. Ik vind het geen verbetering.
- Dashboard materiaal is nu van hard plastic i.p.v. zacht plastic.
- Achterzijde van de auto vind ik minder mooi. Kwestie van smaak.

Rover 45’s van de laatste generatie zie je niet veel. Jammer dat het mijn laatste zal zijn. Ik ben de komende 3,5 jaar gelukkig lekker onder de pannen met deze heerlijke stijlvolle reisauto.

Ik heb inmiddels gemerkt dat de kwaliteit van deze Rover 45 niet zo goed is als bij mijn vorige Rover 45. Ben dus niet meer geheel overtuigd van mijn keuze. Jammer.

Update:
Deze Rover bleef problemen geven en is in februari in overleg met mijn dealer/leasemaatschappij vervangen voor een andere auto.

PROBLEMEN

- Windgeruis portieren
- Fluit/piep windgeluid bij droog weer en >120km/u
- Bij koud en vochtig weer piepen de lagers van de ventilatoren bij de radiator de 1e 10 minuten. (Schaam me kappot als ik weg rijd)
- Xenon balast 4 keer defect geweest.
- Achter spatborden hebben geen binnenschermen!!! (Dus vuil rondom de tankvulling)
- ABS sensor achter defect geweest en na 3 garage bezoeken eindelijk vervangen

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.