Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V Dynamique Comfort (2004)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.6 16V Dynamique Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een bekend fenomeen; levertijd van de Renault Mégane Grand Tour. Ook in mijn geval.
De ondertekening van de koopovereenkomst op 19 februari 2004 vormde het begin van het GRAND wachten. Maar... het is nu bijna zover; op dinsdag 15 juni 2004 wordt ´ie dan eindelijk van mij.

De uitvoering die ik heb gekozen is aangevuld met de electronische airco en het navigatiesysteem.
Kleur: zwart metallic (Noir nacré)

De keuze voor de Grand Tour was voor mij redelijk logisch. Een mooie, uitgebalanceerde vormgeving;
dikke kont, scherpe neus, chique zwart interieur.
In mijn optiek mooier dan de Scénic. Die vind ik te rond, te weinig dashboard, ruitenwissers aan de voorzijde werkelijk afgrijselijk!
Daarnaast liep de prijs voor een Scénic met een beetje power en uitrusting toch wel erg hoog op.

DINSDAG 15 JUNI

Exact op de afgesproken tijd is de auto aan mij afgeleverd. Een snelle afhandeling van de papierwinkel stond de ´fysieke´ aflevering niet onnodig lang in de weg. De verkoper wijst op de meest essentiële zaken van de nieuwe auto.
De mogelijkheden EN bijbehorende documentatie zijn zo uitgebreid dat mijn harde schijf het niet zou kunnen verwerken.

En dan... ja dan gebeurt het hè! Het wegrijden in deze beauty van een auto. Hij is echt helemaal af. Komend weekend de zaak maar eens tot in detail verkennen.
Tot slot de verkoper van deze dealer: een compliment voor correctheid en klantvriendelijkheid!

Dinsdag 22 juni 2004

De eerste 500 km zitten erop. Wat een auto!! De electronica biedt pure verwennerij. De snelheidsbegrenzer en de cruise control doen hun werk naar behoren en ´naadloos´. Het geluid in de audio-installatie is iets minder dan in de Scénic, maar dat komt waarschijnlijk door de plaatsing van de speakers achter.

Opvallend hoe degelijk en solide de auto aanvoelt.
Daarnaast zitten de stoelen lekker stevig.
Ja, een auto waarin ik mij nu al thuisvoel.
Voor alle twijfelaars; een aanrader!

Woensdag 30 juni 2004

1100 kilometers heb ik nu met de Grand Tour achter de rug. Het blijft (het zou wat zijn als het nu al over was) een auto om van te genieten!
Het bedieningsgemak, de degelijkheid en kwaliteit die het geheel uitstraalt en de ronduit prachtige vormgeving doen mij iedere dag weer beseffen hoe goed Renault in staat is om zinneprikkelende produkten te fabriceren. Ja beste collega’s, ik wordt helemaal lyrisch over deze Grand Tour.
Als laatste; de dealer heeft gepoogd mij te bereiken om te informeren naar de eerste ervaringen. Dit is niet gelukt. Een herhalingspoging is tot nog toe uitgebleven.

Verbruik: 1 op 14,2

DONDERDAG 15 JULI 2004

Toch alle belangstellenden van deze site even bijpraten. De kern vanhet verhaal blijft ongewijzigd: een prima reisgenoot deze Grand Tour.
Ondertussen nadert de grens van 3000 kilometer; vanaf dat moment, op instructie van de dealer, mag de auto voluit! Kan haast niet wachten, want een uitnodigend karakter tot doorrijden kan deze auto niet ontzegd worden.

Het verbruik van 1 op 14,2 is gewijzigd, de auto loopt steeds zuiniger. Nu op 1 op 14,7.

De ontvangst van de radio is niet optimaal, da’s jammer. Het lijkt of de ontstoring niet feilloos is.

Het navigatiesysteem is een prima voorziening.
Werkt zeer nauwkeurig en adequaat. De combinatie met de filemeldingen levert een prima sluiproute op.
De files bij Eindhoven van afgelopen weekend konden mooi omzeild worden.

20 AUGUSTUS 2004

De eerste vakantie-ervaringen achter de rug.
Ruim 3000 kilometer gemaakt, retourtje Italie!!
Prima reisauto, heerlijke climate control en fantastische bagageruimte!!!!!!!
Snelwegen nodigen uit tot topsnelheid; even geprobeerd in de buurt van Milaan; 165 kilometer per uur met het grootste gemak.
Ik denk over het oprichten van een Grand Tour club!

14 september

Betrouwbaar en heerlijke reisauto. Zie er ook steeds meer rijden. Een no-nonsense auto, dus lezers, aanrader!

PROBLEMEN

In tegenstelling tot hetgeen in de folder staat vermeld is men vergeten de autoruiten te graveren.

Ontvangst van de radio niet optimaal; keertje naar de dealer wellicht bij de 1e 10000km controle.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.