Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 80 Privilège Luxe (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Grand Tour 1.5 dCi 80 Privilège Luxe |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Bijna drie jaar geleden ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe leaseauto. Ik had hiervoor altijd (naar tevredenheid) Volkswagen gereden, maar vond de Golf relatief duur voor een karige uitrusting. Ik ben eens gaan kijken naar andere merken en zag toen bij Renault de Grand Tour staan (welke net uit was)en vond deze wagen mooi vorm gegeven en erg ruim. Ook de uitrusting was zeer kompleet.
Helaas was er toen alleen de dci 80pk of de dci 120pk, de dci 100pk was nog niet leverbaar. I.v.m. de prijs is het de 80 pk versie geworden. De dci80 komt goed mee in het verkeer en is zeer stil. Voor wie niet als eerste bij het stoplicht weg wil sprinten, voldoet deze moter best goed.
Ik was bij aflevering ook blij met deze wagen, zeer compleet: climat control, lederen stuur, pook en bekleding, regensensor, deur sensoren enz enz....
De stoelen zitten echt heerlijk zeker in vergelijk met die harde Duitse stoelen. Ook de vering van de auto is lekker soepel.
PROBLEMEN
Maar de problemen kwamen al snel:
-Zoals bij iedereen de achterruitwisser doet het wel dan weer niet.
-Na de eerste wasbeurt (door de wasstraat) ging de lak al van de meegespoten stootstrips af.
-Mijn navigatie (carminat) doet het vaker niet als wel, wel 6x nagekeken niets te vinden.
-Deur sensoren ik wou dat ik ze nooit had genomen. Deze zijn allemaal wel verschillende keren vervangen, dan gaat de deur weer niet open of hij gaat niet meer op slot, geen aanrader.
-Bandensensoren voor de spanning, deze geven lekke band meldingen terwijl de band de juiste spanning heeft.
-Na 90.000 lust hij best wel wat extra olie.
-Overal in het dashboard zitten piepjes en kraakjes.
-Inspuit fout meldingen komen vaak voor hierbij houdt de motor ook in.
-Een beschermplaat onder de auto kwam op de snelweg spontaan los.
-Bekleding laat op verschillende punten los .
-2x Langs de weg stilgestaan door los schieten van de turbo slang, dit bleek te komen door een drukregelaar welke niet juist functioneerde.
Elektronische storingen in de cruise contole waardoor deze niet op de juiste snelheid bleef hangen.
-Scheef afslijten van de achterbanden, deze zijn niet uit te lijnen.
- Stroom storing in de 13 polige stekker van de trekhaak.
Veel punten zijn wel weer opgelost onder garantie, maar bij iedere beurt is er wel weer iets!
Jammer want het is een comfortabele reisauto, waarin ik zo’n 55.000 km per jaar mee stuur.
Twee minpuntjes vanuit de constructie:
- Een voorlampje wisselen is onmogelijk, dit moet door het voorspatbord op gevoel.
- De auto ligt snel laag op de weg met een aanhanger, waardoor drempels bijna niet te nemen zijn.
- Betrouwbaarheid2
- Prestaties2
- Comfort4
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Uitgelicht aanbod

Renault Mégane Grand Tour 2.0-16V Business Line - AUT - Pano - Clima - Leder
- 2006
- 156.712 km

Renault Mégane 1.6i 16V Dynamique Luxe 100% onderhouden Trekhaak 17"LM velgen
- 2005
- 146.150 km

Renault Mégane Coupé-Cabriolet 2.0-16V Privilège Luxe Cabrio! Airco! Cruise Control! Dealer Onderhouden!
- 2006
- 188.541 km
Lees ook

Renault Megane Grand Tour 2.0 16V (2004) - Klokje rond

Renault Mégane Grand Tour 1.9 dCi Dynamique Comfort (2004)

Mitsubishi Colt is terug: goed voorbeeld doet goed volgen

Voor €10.000 geniet je van open rijden met deze klassieke cabriolets

Jeep Wagoneer (1978) - In het Wild
