Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business (2006)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf57.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat ik van baan ben veranderd en voor mijn nieuwe baan een auto van de zaak nodig heb. Was er op dat moment de beschikbare auto de Renault Megané Grand Tour 1,5 DCI Business. In eerste instantie had ik mijn bedenkingen bij Renault. De oude verhalen over betrouwbaarheids problemen waren mij bekend maar had deze zelf niet ervaren.

Positief:
De luxe aanboord ben ik zeer over te spreken. Alles zit er op en er aan van cruise control tot climate control. Model ziet er sportief uit, vind dit toch wel 1 van de mooie stations die er op de markt te koop zijn.

Wegligging: De auto is zeer comfortabel en zeer stabiel op de snelweg. Auto is echt bedoelt voor lange afstanden is geen bochtenridder maar daar is hij ook niet voor bedoelt.

Motor: ben ik zeer positief over te spreken. Voor 1,5 DCI rijd hij zeer goed. Komt goed mee in het verkeer en behoort zeker tot de wat snellere in het verkeer. Motor is tevens stil en zeer zuinig. Meer waarde van 1,9 DCI is alleen dat hij iets sneller is maar ik zou werkelijk geen goede reden kunnen vinden om voor de 1,9 DCI te kiezen.

Auto is zeer goed gevuld met opties. Tenopzichte van de concurrentie is de Renault het beste gevuld tegen een scherpe prijs. De keuze om een andere te kiezen zou alleen dan om de wegligging gaan en dan zou ik de Ford Focus kunnen verklaren als verbetering.


Negatief:
De autobekleding van de bestuurderstoel is tot tweemaal toe vervangen. Auto heeft bij het begin van in gebruikname nog problemen gehad met starten (remprobleem) maar 5 min wachten en probleem was opeens verholpen. Achterbank is niet degelijk, beugels zitten erg fragiel bevestigd aan het frame. Had naar mijn mening beter uitgevoerd kunnen worden. Lichte bekleding is zeer vlek gevoelig, erg mooi maar wel meer poetsen. Enig nadeel van een station en ook dus bij Renault is de achterruit die bij slecht weer erg vies word. Dit is helaas een kwaal die alle stations blijkbaar hebben.

PROBLEMEN

Bij in gebruikname problemen gehad met het starten van de auto. Auto heeft in het begin electronische problemen gekent betreffende de kaart. Bij het starten gaf de auto aan dat er een remdefect was, probleem is verder nooit gevonden of terug gekomen.

Autobekleding bestuurdersstoel is al meerdere los gelaten, keurig vervangen maar hoort niet in zo’n kort tijdsbestek.

Auto trilt hevig bij snelheid boven de 150/160 km sinds kort (76000km). Kan wellicht aan de banden liggen maar banden verkeren in goede conditie.

Onderhoudsbeurt

  • 120.000 km

Auto is net terug van onderhoud en de tot heden weer geen mankementen of defecten opgespoord. Zomerbanden vervangen door winter banden en tevens eindelijk na tien beurten bij de dealer de trilling die ik continue had bij vanaf 150km per uur verholpen. Auto trekt door tot aan 200 km/h zonder trilling.

Auto gaat eruit bij 160.000 km dus over een kleine 7 a 8 maanden maar twijfel momenteel wat dat gaat worden. De Renault rijd bijzonder fijn. Ik heb er momenteel 80.000 km in 14 maanden erop zitten en tot heden geen enkel defect of probleem gehad, hij starte tot nu toe elke dag. Of het nou -5 was of 25 graden boven nul. Hij doet het altijd.

Een echte aanrader dus tot nu betreft de Renault Megane GT 2006.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.