Renault Mégane Coupé 1.6e (1996)

Renault Mégane Coupé

UitvoeringMégane Coupé 1.6e
Bouwjaar1996

Ik was al een tijdje op zoek naar een leuke sportieve auto. Mijn grootste liefde wat betreft zo een auto was een Ford Puma.. maar dit lag toch net even wat boven mijn budget. Ik reed op de snelweg in mijn vader zijn Volvo en een megane coupe haalde mij in en dit bracht mij het idee om op zoek te gaan naar een leuke megane coupe.

Zo doende vond ik meerdere Megane Coupes. Ben ook bij meerdere wezen kijken maar ze vielen allemaal een tikje tegen. Brandgaten in de bekleding, krassen of deuken, noem maar op. Allemaal dingen wat ik niet wil hebben. Uiteindelijk vond ik een Coupe uit 1996 met 127.000 kilometer op de teller voor € 4400,-. Ik heb direct opgebeld en ben 2 dagen later wezen kijken. Er zat geen enkel krasje of wat dan ook op de auto, interieur nog heel erg netjes. Proefrit gemaakt en dit beviel, dus ik heb direct alles afgesproken. Op 2 mei 2005 heb ik de auto opgehaald.

Na ongeveer een maand begon de auto hard te rammelen. Langs geweest en bleek het hitteschild te zijn. Tijdje daar na rijden we over de Papendrechtsebrug en is het opeens kloeng en de auto die steeds een klappend geluid geeft. ANWB gebeld en wat bleek: de schokdemper was afgebroken... Eraf laten halen, langs de garage gegaan en deze is vervangen. Daarna ging er een wiellager kapot. Daarna begon de motor enorm te stotteren etc, alles schoon laten maken. En toen begon ik mij af te vragen waarom ik mensen hun verhalen over ’Franse’ betrouwbaarheid niet heb geloofd.. Er zijn nog heel wat kleine dingetjes geweest en ik had op een gegeven moment een strippenkaart bij de garage... 1x per maand minimaal.

En nu, na meer dan 20.000 kilometer in 1 jaar heb ik zoiets van: Weg ermee! Ondertussen is er veel vervangen en kan er dus ook weinig meer kapot gaan, maar nee, van mij hoeft het niet meer. Ik wil meer ruimte, meer comfort, maar boven alles een betrouwbare auto en dat is deze absoluut niet. Vriend van me heeft net zo een auto en ook die heeft om de have klap gezeur.. Blijkbaar typisch Frans...

2,3

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Leaseplan
Renault Mégane E-TECH EV40 130pk Boost Charge Equilibre (5D/CVT)