Renault Laguna Grand Tour 2.2 dCi Privilège (2003)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour 2.2 dCi Privilège (2003)

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 2.2 dCi Privilège
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf50 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na verschillende "diesels van de zaak", was ik vorig jaar in de gelegenheid helemaal zelf te kiezen waar ik m"n kilometers in wilde rijden, en aangezien dat er best veel zijn, mocht het ook wat kosten.
Proefritten met een Passat, Mondeo en Laguna met de sterkste dieselmotoren overtuigde me van de kwaliteiten van de laatste: een heerlijk rustige auto met beestachtige trekkracht en verfijnde luxe en design. Daarnaast, een Passat met vergelijkbare uitrustig was veel duurder, en bv. een 6-bak op de Mondeo toen nog niet te krijgen.
Na een jaar is het luxe gevoel nog niet veranderd, en er is genoeg wat daaraan bijdraagt: keyless card, parkeersensoren, cruisecontrol, gescheiden climate control, xenon-lampen, front-CD-wisselaar, verwarmde electrisch verstelbare stoelen, etc, etc.
Maar het mooist is nog steeds het intrappen van het gaspedaal om even snel in te halen, of de R-knop van de cruisecontrol op de Duitse autobaan na een langzame vrachtwagen. "t Maakt niet veel uit in welke versnelling de auto staat; de kracht die je "terugtrekt" naar hele hoge snelheden maakt je vrolijk!
Wat betreft kwaliteitsindruk heb ik waarschijnlijk redelijk geluk gehad. De auto zit goed in elkaar, en voelt ook nu nog helemaal nieuw aan.
Een absolute aanrader... vooral de 2.2 dCi!

PROBLEMEN

Afgezien van een lampje en een loszittend randje stoelbekleding slechts twee problemen:
De constructie van de koplampsproeiers kan niet goed tegen vuil. Na 8 maanden bleef er eentje geregeld omhoog vastzitten, en ze moesten worden vervangen. Zo gepiept bij de dealer.

Serieuzer was iets waar ik helaas meerdere malen voor bij de dealer ben geweest:
Bij snelheden boven de ca. 140 kreeg ik een melding van een fout in het inspuitingssysteem, en ook het gem. brandstofverbruik nam opeens met zeker 15% toe. Eerst negeerde de dealer het, kon niks vinden, toen werd de "recirculatie-sensor" vervangen, toen leidingen daar naartoe, tot ik uiteindelijk met veel stennis gedaan kreeg dat er echt goed gekeken werd: Een sensor in het inlaatspruitstuk (?) zat vast waardoor het luchtmengsel niet goed was, en dat inlaatspruitstuk gaandeweg vervuilde.

Eindelijk die elementen vervangen, en wanneer ik dat verhaal vergeten ben, ga ik ook weer helemaal tevreden zijn...!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.