Renault Laguna 2.0 16V Privilge (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Laguna 2.0 16V Privilège |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 41.500 km |
KM-stand laatst | 58.000 km |
fijne auto mits dealeronderhouden
- 58.000 km
In februari 2010 kochten we onze vierde Laguna. Vanwege een ziekte van mijn partner moest het wel een automaat worden. Omdat we al 20 jaar op lpg rijden en daar nog nooit problemen mee hadden gehad moest het ook nu weer lpg worden. (zuinig en mileuvriendelijk) We rijden ca 20.000 km/j prive. Na veel zoeken was wel duidelijk dat er weinig lpg laguna's waren met automaat die er een beetje fatsoenlijk bij stonden. De paar die we wel bekeken hebben waren duidelijk afgeragd.
In Apeldoorn vonden we een keurige grijze hatchback automaat op benzine welke er vrijwel nieuw uitzag. De Renault-dealer vroeg een redelijke prijs en wilde onze oude Laguna met 200dk + en vlak voor zijn grote beurt wel inruilen. De grijze met.kleur was van het type dat je altijd met licht aan rijdt (maar dat deed ik toch al) en niet echt sportief te noemen.
Eerste ervaringen:
Ook nu hadden we weer een Privilege uitvoering wat dus veel luxe betekend: automatisch inschakelend xenon licht, mistlichten, dubbele geregelde airco, regensensor, parkeersensoren, cruisecontrol, half leren bekleding, ESP/ASR/ABS, lichtmetalen 16" velgen en handsfree keycard + zo'n electrische parkeerrem. Deze versie had geen navi maar een tomtommetje biedt uitkomst.
De auto heb ik op LPG (Eurogas Omega) laten zetten en er een trekhaak op gemonteerd. Inmiddels hebben we er 19000 km mee gereden. Onze ervaringen zijn positief, de auto is comfortabel, rijdt fijn, is lekker stil, geeft een betrouwbare indruk en is voldoende soepel geveerd zonder echt overdreven zacht te zijn. LPG werkt feilloos. De bouwkwaliteit maakt een betere indruk als die van onze vorige 2002-Laguna, minder kraakjes en piepjes en mooiere materialen.
Enige minpunt vind ik de wat minder soepel schakelende 4 versnellingsautomaat; die is duidelijk gedateerd ondanks dat je er ook handmatig mee kunt schakelen.
Verder nog geen enkele mankementen maar dat zou ook niet mogen bij deze km-stand en het feit dat het om de verbeterde phase II model gaat.
Ook zijn de 10 spaaks velgen wel mooi maar zeer moeilijk schoon te houden, (iemand tips?) de remstof van de 4 schijfremmen en het nederlandse weer maken de velgen vrij gauw goor.
De hatchback lijkt een stuk kleiner dan de grandtour maar dat valt in de praktijk erg mee. Voor de vakantie had ik al een dakkoffer en die past hier ook prima op.
Ik probeer bij 80.000 weer en aanvullende revieuw te plaatsen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.