Renault Kangoo Express dCi 90 Black Edition (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kangoo Express dCi 90 Black Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 51.000 km |
Laat ik maar eens een review schrijven
- 51.000 km
Ik rijd zakelijk in deze auto. Ik dacht dat het leuk was om een review te schrijven hier over.
Ik heb een job zowel binnen als buiten de deur. Ik ben geen bouwvakker maar zit in de IT. Mijn collega's rijden een Skoda station, maar ik heb dus gewoon een "dikke" bus.
Auto is reuze handig. Logischerwijs heb je achterin gewoon veel laadruimte.
Ja, het rijdt als een busje; maar ik heb ook met van die oude Caddy's gereden en dan is dit toch een stuk beter!
Ik heb gelukkig een "dikke" uitvoering, een Black Edition. Daar zit nog best veel op. Volgens mij vrijwel alles. Navigatie (R-Link 2 geloof ik), kan audio streamen van mijn smartphone, mistlampen, LED dagrijverlichting, parkeersensoren, sidebars, zwart lichtmetaal (15"), dikke bumpers volgens mij.
Wat er dan weer niet op zit is een passagiers airbag!
Nou, het rijden. Je zit lekker hoog. Zelfs in de laagste stand vind ik mezelf al vrij hoog zitten, hij staat nu ietsje hoger maar niet op z'n hoogst.
Schakelpook zit op een verhoging dus lekker binnen handbereik. De stoelen zijn netjes maar geven weinig steun. Ze zitten voor mijn postuur goed. Ik weet van collega's die lang zijn dat ze er niet fatsoenlijk in kunnen zitten. Ik zit echter prima.
Het stuur staat iets uit het midden, maar ja, ik heb er geen last van. Het is een stuur met knopjes, maar geen leder helaas. Dat zou het dan nog "af' maken.
De motor heeft 90 pk. Dat houdt niet echt over maar traag is ie zeker niet! Ik ben niet zo'n stamper maar je kan het gas goed doseren en je komt ook snel uit de startblokken als het moet. Geen merkbaar turbogat. Ook op de snelweg gaat ie hard zat, van horen zeggen weet ik dat ie over de 180 gaat. ;-)
Momenteel rijd ik er zo'n 6 l op 100 km mee. Misschien niet superzuinig, maar eerst was het 6.3, na een beurtje was het gemiddeld 5.8, maar is na een reset weer op zo'n 6 komen staan. Ik denk wel dat je extreem rustig moet gaan rijden wil je zuiniger rijden. Ik ben geen trage rijder maar anticipeer behoorlijk, ik zou wel echt als een opa moeten rijden naar mijn idee wil ik zuiniger halen. Maar wat wil je met zo'n frontaal oppervlak...
Stuurgedrag is niet zo... Op zich ligt ie in lange bochten best stabiel. Maar bij krappe bochten heb je echt heel snel last van onderstuur. Als het nat is en op een rotonde moet je echt niet te hard gaan want je veegt zo aan de kant. Bij droog heb je snel last van piepende bandjes (zitten normale Michelin Energy banden onder).
Qua comfort is het trouwens prima. Geen starre as achter. Is ook zonder belading nog behoorlijk comfortabel, zelfs personenauto comfortabel. Ik vind het zo prima.
Remmen gaat erg hard. Auto wil duidelijk lading want hij is erg spits op de rem. Zeker het laatste stukje is wat lastig doseren.
Van binnen is alles keihard plastic maar het zit op zich wel stevig in elkaar. Ik heb niet echt last van rammels, maar je merkt wel dat de carroserie wat wringt. Zeker met de zon er op in de hitte wil het tussenschot wel wat knarsen.
Ik heb hem vanaf 0 en staat nu ruim boven de 51000 km. Logischerwijs (?) heb ik er geen problemen mee gehad. Ik ben er behoorlijk zuinig op, het is niet eens mijn auto maar ik rijd er wel dagelijks mee. Dus houd ik hem netjes bij.
Zoals gezegd heb je lekker veel ruimte (voorin trouwens niet!). De passagiers stoel is trouwens een iets andere stoel. Deze is nauwelijks te verstellen je passagier zit dus echt opgevouwen.
Dit is een facelift uitvoering zeg maar, die ziet er een stuk dikker uit dan het model er voor (andere voorkant). Al met al ziet ie er best goed uit met zwart metallic lak en de RVS sidebars.
Zoals ik het zie maakt Renault best leuke bedrijfsauto's. Volgens mij is dat allemaal best degelijk en het ziet er goed uit. Een Volkswagen ligt misschien wat meer voor de hand.
Dit is trouwens geen goedkope auto! Ruim 26.000 euro inclusief de BTW en BPM! Daar koop je dus ook gewoon een degelijke familie station voor... Ik vind het nogal aan de prijs. Ook de reden dat ik er niet privé mee rijd. Zou ook niet handig zijn met de kinderen trouwens.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren