Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2008)

Renault Grand Espace
Renault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand Espace 2.0 dCi 150 DynamiqueRenault Espace Tech RunRenault Grand EspaceRenault EspaceRenault Grand EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault Espace

UitvoeringGrand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2019

Update na 1 jaar

We hebben de espace nu een jaar in bezit en zijn er erg tevreden mee. Deze 2 liter benzine turbo motor is een fijne motor die het prima doet als je geen haast hebt.
De espace is op de snelweg het beste op zijn plek.

Na 1 jaar geen bijzondere kosten gehad, heb alleen de voorste veren vervangen voor zwaardere variant, originele vond ik te zwak. Nieuwe bevallen goed.
Verder alleen regulier onderhoud en heb uit voorzorg de automaat laten flushen, en hij schakelt nu beter, hiervoor kreeg ik regelmatig foutmeldingen die op te lossen waren door de motor uit en aan te schakelen.

Alles doet het nog goed, ziet er aan de onderkant nog netjes uit( stond op de brug tijdens het flushen) zag alleen dat de carterpan wel wat olie zweet, maar dat is evt op te lossen met een nieuwe pakking.
Het enige wat het niet doet is de ruitensproeier van de achterruit.
Kan niets bedenken wat er aan mankeert.

Verbruik is 1 op 11/12, is na de automaat flush is zuiniger gaan rijden.

Op naar de volgende beurt!

update aug 2022

Nog steeds tevreden en de auto doet het nog steeds prima. Net terug van vakantie en dan is dit een fijne auto.
Laatste jaar heb ik het volgende laten repareren.
Airco laten bij vullen
Keuze schakelaar vervangen.(best duur,350 euro)
Automaat wist niet meer in welke stand hij stond, prima verholpen.
Ruitmechanisme vervangen.
daarnaast de gewone beurten waar ik ook de carterpan pakking heb laten vervangen en de auto verbruikt geen olie meer.
Sinds kort doet het slot het niet meer van de bestuurderskant, we gaan dit oplossen met een 2e hans onderdeel.
Al met al een fijne auto, hopelijk gaat hij nog een paar jaar mee.