Renault Grand Espace 2.0 dCi 16V 150 Dynamique (2009)

autoreview

Renault Grand Espace
Renault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand Espace 2.0 dCi 150 DynamiqueRenault Espace Tech RunRenault Grand EspaceRenault EspaceRenault Grand EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault Espace

Signalement

UitvoeringGrand Espace 2.0 dCi 16V 150 Dynamique
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf118.000 km
KM-stand laatst235.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Inmiddels rijden wij al twee jaar tevreden rond in deze uitermate prettige reis auto. Vakanties, geregeld op en neer naar Maastricht, de auto rijdt prima met alle comfort en luxe die erop en aan zit.
Eenmaal hebben wij een ernstige reparatie gehad, nl: vervanging van de koppelingscylinder, waarbij een groot deel van de motor moest worden uitgebouwd, inclusief vervanging koppelingsplaat, drukgroep, etc (kosten ongeveer 2000,=). Voor de verdere rest het normale onderhoud. Onze auto heeft ook een schuifdak. Daar hebben we veel plezier van. We hebben ook een ingebouwde videospeler met de schermen verwerkt in de hoofdsteunen. Ook dit werkt prima. De kinderen zijn er blij mee. Het verbruik gemiddeld is 1:12. Voor zo'n zware auto acceptabel.
Wij hebben verder geen last van gekke "uitvallers" van ruiten die het niet doen, of wat dan ook. Mijn vrouw en ik vinden deze auto dan ook betrouwbaar. Daarnaast vinden wij de auto gewoon heel mooi.

  • 203.000 km

Inmiddels zijn we weer een tijd verder en kan ik melden dat de auto nog steeds als een zonnetje rijdt. Tweemaal op en neer gereden naar Zuid Frankrijk, was geen probleem. Wel is de verdamper van de airco vervangen. Deze bleek lek, waardoor de airco niet meer koelde. Toch een reparatie van 700,=. Het is dan ook een grote verdamper die tegen de koelradiateur zit geplakt als een dun laagje. Wist niet dat zoiets daar zit. Zal ook wel bij andere auto's het geval zijn. Alleen is deze auto en dito motor iets groter dan de gemiddelde auto. Daar zal het prijsverschil in zitten. En de remschijven zijn inmiddels vervangen. Dat was wel een verschil van dag en nacht, zo blijkt nu. Afijn, wij kunnen er weer 100.000 km tegen.... Het rijdt wel heel erg lekker, nog steeds. Geen elektronische uitvallers, nergens problemen mee.

Goede vaart

  • 235.000 km

Inmiddels staat er 235.000 op de teller van de auto. Hij rijdt nog steeds als een zonnetje. De motor klinkt vertrouwt en het olieverbruik is nihil, nog nooit tussentijds bijgevuld. Er is sinds de vorige review wel het een en ander aan vertimmerd aan de auto. Zoals daar is: zowaar moest de radiateur zelf vervangen worden. hij lekte. Het hoort er allemaal bij. eerder was al de verdamper van de airco vervangen zoals ik al eerder schreef. En ook ik mocht mij vlak voor kerst 2016 verheugen op een " afzakker". het portierraam aan de bestuurderskant zakte naar beneden en kwam niet meer omhoog. het raam motortje snorde wel. Dit is met hulp van de ANWB omhoog getrokken en met tape vast gezet.Ik had de zorgelijke verhalen op verscheidene fora al gelezen over zo'n afzakkende portierraam en zag de financiële bui al hangen. YouTube en webwinkels boden uitkomst. De stoute schoenen aangetrokken en zelf aan de gang gegaan door de bekleding weg te halen, het mechanisme er uit te schroeven en een nieuw mechanisme er in te schroeven (let op! wel met comfortfunctie). Dat was anderhalf uur werk en 155,= aan kosten. Ik durf te stellen dat de moeilijkheidsgraad van deze werkzaamheden gelijk staan als het in elkaar zetten van een Billy boekenkast van Ikea. Goed kijken en veel geduld doen wonderen. Wij snorren verder op nieuwe winterbanden over 's lands wegen. Wij zijn nog steeds dik tevreden met onze Renault grand Espace.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens