Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique Luxe (2006)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 85 Dynamique Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst126.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb sinds januari 2006 een Clio 1.5dci Dynamique Luxe (85 pk). De auto bevalt me prima. Het verbruik ligt bij mij altijd tussen de 4.5 en 5.0 liter per 100 km en dat betekend zo 900 tot 1000 km tot de volgende tankbeurt. Persoonlijk vind ik de cruise-control erg prettig zijn werk doen en deze draagt zeker bij aan een lager verbruik. De stoelen zitten voor mijn postuur(tje) prima maar ik denk dat ze voor mensen met langere benen een beetje te kort zijn. Een nadeel is dat het stuur bij mij niet axiaal verstelbaar is, dit levert soms op lange ritten toch een beetje verkrampte schouders op. Over het algemeen is het een prima auto met een niet al te snel maar wel fijn dieseltje voorin.

PROBLEMEN

Ik heb maar één probleem gehad en dat zijn de zeer irritante rammeltjes in de voordeuren. Ik ben mijn auto net ruim 3 weken kwijt geweest en men heeft zo ongeveer alles uit elkaar gehad. Het blijkt te komen door wind langs de zgn. slikplaten in de wielkasten. Deze zijn vervangen en de deur-ophangingen zijn verandert. Alles is wel uitgevoerdt onder garantie incl. vervangend vervoer.Ik hoop dat ik er nu vanaf ben maar dat moet nog blijken.

Update december 07.

Helaas heeft Renault wat mij betreft nog wat huiswerk te doen wat betreft de kwaliteit van hun auto’s. Mijn Renault is nu bijna 2 jaar oud en 78.000 km verder en dit zijn niet echt probleemloze kilometers geweest. Met de 60.000 km beurt waren zowel de remschoenen als de remschijven aan vervanging toe terwijl mijn eerste set banden nog niet eens versleten waren. Aan de achterkant waren de trommelremmen aan een totale renovatie toe. Dit is allemaal heel normaal volgens Renault want het zijn slijtage onderdelen. Verder zijn de schokdempers aan de voorkant vervangen vanwege een bonk in de middenstand van het stuur. Dit is onder garantie uitgevoerd.
Verder heb ik nog steeds last van rammeltjes in de deuren ondanks het feit dat ik m’n auto hiervoor ruim drie weken kwijt ben geweest.
Al met al geeft het voor de toekomst niet echt een goed gevoel, zeker omdat volgende maand de wagen uit de garantie gaat.
Wat het helemaal vervelend maakt is dat zowel met de dealer als met Renault NL lastig valt te praten. Ik ben gek en Renault is goed, dat is een beetje de manier waarop je behandeld wordt.

Update 06-05-2008.

Inmiddels naderen we de 100.000 km en de laatste 20.000 vrijwel probleemloos!!
Rammeltjes uit de deuren zijn niet voor 100% verdwenen maar doen alleen nog van zich horen met veel (tegen)wind en bij een snelheid van 140+ dus hier valt mee te leven.
Het rijcomfort vind ik nog steeds prima evenals de bediening van de radio en de airco/kachel.
Wel is het gemiddelde verbruik gestegen, was dit eerst zo’n 4.5-5.0 liter/100 km nu is het 5.0-5.5 liter/100 km.
De laatste beurt heb ik bij een universeel garagebedrijf uit laten voeren en dat is aanzienlijk goedkoper dan bij de dealer.
Nu maar hopen dat ik de grootste ellende gehad heb, dan kan ik alsnog met een goed gevoel verder met deze auto.

  • 126.000 km

Alle hoop dat het ooit nog goed komt met m'n Clio is weg!!!
Voor mij geen Renault meer.
Rond kilometerstand 118.000 heeft van het één op het andere moment de "brandstof-injectiepomp" het begeven.
Hierdoor starte mijn auto niet meer en is deze afgesleept naar de dealer. Deze zijn een week bezig geweest met de diagnose en de reparatie. Totale kosten (incl. distributieriem dat dan wel)€ 1600. Dankzij een commerciele bijdrage van 72% door Renault is het bedrag niet hoger opgelopen.
Tel hier de kosten van een huurauto van € 320 bij op en je komt op een bedrag waar je niet op zit te wachten.
Ik moet wel vermelde dat deze dealer (van Kerkhof & Visscher Rotterdam) alle moeite heeft gedaan om het netjes op te lossen.
Kortom, In drie jaar tijd heeft mijn wagen een week of vijf/zes bij dealers doorgebracht.Dat lijkt me meer dan gemiddeld het geval is.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.