Porsche 944 S2 (1990)

autoreview

Porsche 944 S2 (1990)

Signalement

Uitvoering944 S2
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst195.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekker!

  • 195.000 km

Deze auto in één woord: heerlijk!

Mensen die wel eens Porsche hebben gereden weten wat het "Porsche gevoel is". Dat is niet zo makkelijk met woorden te omschrijven maar moet echt worden beleefd. De lage zit, alles gaat lekker stug (zonder oncomfortabel te zijn) en natuurlijk voldoende power onder de rechtervoet.
Mijn auto heeft nog wat extra's zoals een fraai targadak dat in de zomer fantastisch is. Zon op je hoofd, zacht briesje door je haren en genieten van het heerlijke geluid. Er zit een iets grotere uitlaat onder mijn auto en verder is er nog wat geknutseld onder de motorkap. Resultaat is een bloedsnelle auto: 240pk (ipv de standaard 211), naar 100 in ongeveer 6 seconden en een top van bijna 270! Niet slecht voor een auto van bijna 19 jaar oud...
In tegenstelling tot de turbo versies wordt het vermogen met de S2 mooi lineair opgebouwd en heb je vanaf 2000 rpm al voldoende om soepel te rijden.

Het verbruik is bij gematigd sportief gebruik (normaal rijden en af en toe even flink doortrekken) ongeveer 1:10-11. In mijn ogen zeer acceptabel.

Auto gekocht begin 2008. In onderhoud is het niet de goedkoopste auto, maar wat wil je ook met een exclusieve sportauto? Als je naar een handige specialist gaat (erg tevreden over www.pimpmyporsche.nl) is het echter wel te overzien. Nu ben ik wel wat perfectionistisch in het onderhoud en heb wat zaken laten uitvoeren die wellicht niet strikt noodzakelijk waren maar wel prettig.

Sinds dat ik hem in bezit heb wel wat onderhoud uitgevoerd:
- Nieuwe achterbanden (die gaan helaas vrij hard met zoveel vermogen, kost toch weer 400 Euro voor een setje)
- Remsysteem volledig laten reviseren (kostbare grap - ruim 1500 Euro - maar ik wilde niet bezuinigen op de remmen)
- Motorsteunen vervangen
- Koppelingscilinder gereviseerd
- Grote beurt (alle filters en vloeistoffen vervangen)
- Wat kleine dingetjes...

Eind 2007 is er door de vorige eigenaar een nieuwe distributie en koppeling ingezet, dus die kunnen nog wel eventjes mee.


Nadelen? Misschien iets te "hardcore" voor lange ritten, maar een uurtje of twee achter elkaar is erg goed uit te houden.
Verder met nat en koud weer erg uitkijken in de bochtjes. De achterkant gaat dan snel uitbreken en voordat je er erg in hebt sta je andersom op de weg. Is mij - bij rustige rijstijl! - al twee keer gebeurd.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.