Peugeot 806 ST 2.0 Turbo (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 806 ST 2.0 Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 113.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
In 2000 hebben wij, naast een Passat Variant TDI, een 806 ST Turbo gekocht van toen 5 jaar oud. Wij kregen na een zoon in 1998 een tweeling en 3 stoeltjes konden niet op de achterbank van de Passat! Dus maar een MPV gekocht. We wilden schuifdeuren en een beetje pittige motor (mijn vrouw reed een 205 GTI...) en dan kom je vrij snel bij de 806 uit.
Bij Nijs-Den Ouden in Badhoevedorp een wit exemplaar gezien en die gekocht. Kreeg een zeer uitgebreide afleveringsbeurt en werd netjes afgeleverd. Bij ophalen zagen we wel een scheurtje in de kunststof achterklep maar dat was te overzien (dachten we..)
Na 8 maanden scheurde de klep verder en wij lieten de klep bij onze plaatselijke Peugeotdealer vervangen na afstemming met Nijs-den Ouden. Helaas weigerde deze daarna de 2500 gulden te betalen en na tussenkomst van de BOVAG hebben we de kosten gedeeld.
Verder een perefcte auto waar we 5 jaar mee hebben gereden. Reparaties in die 5 jaar vallen mee, zie problemen
Verbruik gemiddeld 1 op 8.5. Korte stukken 1 op 7 tot 8, lange stukken 1 op 10.
Fijne auto geweest, in 2005 verkocht.
Precies dezelfde gekocht in 2005 maar dan 5 jaar nieuwer (2000).
PROBLEMEN
Achterklep vervangen (let erop bij kopen van 806!!)
Accu
Achterklepslot
Radiateur
Normaal onderhoud
Geen ernstige zaken dus.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren