Peugeot 806 STdt 2.1 (1997)

autoreview

Peugeot 806 STdt 2.1 (1997)

Signalement

Uitvoering806 STdt 2.1
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf179.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is onze 5e peugeot. Na een 309 diesel een 306 break diesel gehad. Vervolgens een 605 (bijna afgeschreven 3.0 v6), een 405 break (benzine), een 406 sedan (g3 gas) en nu een 806. Nooit problemen met dit merk gehad. De leus ’je voelt je prettiger in een peugeot’ kon ik me altijd goed in vinden maar niet bij dit model. Het is beslist een goed wagen maar een MPV is niet mijn type auto.

Enorm veel ruimte. Wij hebben de versie met 7 stoelen. Het kunnen verwijderen per stoel en naar voren/achter plaatsen biedt veel flexibiliteit voor inrichting. Ook met 7 stoelen (kinderen acherin) kan er nog aardig wat bagage in.

Rijeigenschappen:
- Motor heeft enorm veel trekkracht. Onderstel heeft het hier moeilijk mee in de eerste twee versnellingen (goede banden erg belangrijk).
- Versnellingspook op dashboard is handig.
- Erg stil. Geen hinderlijke geluiden (brom)
- Relatief zuinig. Gemiddeld 1 op 10.5 bij stevig doorrijden (150). 1 op 14 gemiddeld goed mogelijk bij wat rustiger rijden (max snelheid incl. file rijden). Niet verbazingwekkend. De 806 heeft is zwaar en heeft de stroomlijn van een zeecontainer.
- Zeer fijne stoelen.
- Alhoewel hij behoorlijk vast op de weg licht heeft hij de rijeigenschappen van een busje (over hellen, hobbelen over drempels). Op slecht wegdek niet erg comfortabel.
- Erg onhandig met parkeren (draaicircel, breedte, onoverzichtelijk voor en achterkant)
- Te weinig (of eigenlijk geen) aflegvakken voorin.
- Op snelweg prima vervoer middel.

Onderhoud:
- Onderdelen zijn duur. Ook arbeidsloon loopt vanwege vaak slechte toegankelijkheid snel op.
- Onderdelen zijn kwalitatief gelukkig wel goed.
- Betrouwbare auto. Kwaliteit is goed in orde. Wel wat kleinere (typisch peugeot) dingetjes, zoals een schakelaartje of dashboardlampje dat stuk gaat)
- Onderhoudskosten zijn voor deze klasse zeker niet ongunstig voor een MPV. Als je goedkoop wilt rijden kun je beter een break kopen.

Kwaliteit:
Auto (bekleding, stoelen, lak etc) nog steeds netjes. Auto lijkt de tand des tijds goed te doorstaan. Gevoelsmatig lijkt de auto gemakkelijk hoge km standen te kunnen halen. Zilver en zwart metallic zijn de beste kleuren voor dit model.

PROBLEMEN

- Uitlaat op na 189.000 km (klein gaatje). Geheel laten vervangen (700EUR)
- Stuurkogel bij 189k
- Diverse kleinere dingen
- aircopomp lek na 230k. Kosten 900EUR (nog niet laten repareren).

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens