Peugeot 406 SR 1.8-16V (1999)

autoreview

Peugeot 406 SR 1.8-16V (1999)

Signalement

Uitvoering406 SR 1.8-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf103.124 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn vorige auto, een 306 XSDT 1.9, was een diesel met pit, nog steeds vind ik het jammer dat ik die niet meer heb maar ik maak er te weinig kilometers voor. Ik heb hem dan ook met moeite weggedaan.

Wat ik ervoor teug heb gekocht is er niet minder om. Een standaard 406 1.8 16V die een beetje leuk is aangekleed. Het model blijft waanzinnig mooi en elegant. Je kan duidelijk zien dat hij ontworpen is door Pininfarina.

Wat mij bevalt aan de auto:
Hij is ruim vanbinnen, iets wat ik met mijn lengte van 1.90 een vereiste vind. Ik kan ook een prettige zit vinden in de auto, mede door de vele verstelmogelijkheden van het stuur.
De motor is krachtig genoeg voor mij en lekker soepel en stil, komt misschien ook door de benzine die ik tank, Total Excellium 98, wat mij ook een gunstig verbruik van 1:14.3 oplevert, normaal ligt dat rond de 1:12.
Verder is de auto uitgerust met 2 airbags, ABS, 4 hoofdsteunen en nog meer leuke en nuttige details zoals middenarmsteunen voor en achter c.v. en l.m. velgen.

Wat mij minder bevalt aan de auto is dat ik helaas geen hoogte verstelling van de bestuurdersstoel heb.
Verder eigenlijk niets. De auto is helemaal naar mijn wens en is af.

Afgelopen zomer heeft de peus de proef op de som gehad en hebben we de sleurhut (1100 kilo)erachter gehangen en zijn er de Franse bergen mee ingetrokken. We hebben geen problemen ondervonden en de auto heeft meer dan genoeg trekkracht om een helling op te komen. Ook het inhalen en vlot (120km) doorrijden op de Franse tolwegen ging uitermate soepel. Alleen maar lof op dat gebied.

PROBLEMEN

02-04-07: De eerste problemen beginnen zich nu voor te doen, allereerst is er een tandje van de aanjagermotor afgebroken wat een irritante tik als gevolg heeft, dit hoor je echter niet als je de knop voor recirculeren indrukt maar dan wordt er niet goed ontwasemt. Daarna heeft de achterruitverwarming het ook nog eens begeven en begint het linkerachterportier te kraken dat het een lieve lust is.
Ook de ophanging van de versnellingsbak is niet helemaal jovel meer en de bak zelf ook niet, bij een koude motor gaat het schakelen tussen 2 en 3 zeer moeizaam.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.