Peugeot 406 ST 1.8-16V (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 406 ST 1.8-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 1996 |
KM-stand laatst | 0 km |
Deze peugeot kocht ik 1996.
Na 11 maanden in een peugeot 306 2.0 XSI was ik toe aan een fijnere wagen. Ik liet deze auto uitrusten met LPI gasinstallatie.
Het voordeel van het toen nieuwe systeem was dat het voor maar 2000 gulden aangeboden werd. Meteen ook hulpveren laten monteren.
Ik heb deze wagen 2 jaar gehad en 85.000km er mee gereden. Het was een prettige wagen. De moter was wel wat te licht voor deze wagen. Door de toemalige lage kosten voor gas, 43 guldencenten per liter reed ik er meestal hard mee.de brandstof koste toch bijna niets. Het nadeel van de LPI tank was wel dat deze regelmatig kapot ging. Ik heb in 85.000km 4 gastanken versleten. De pomp van de gastank liep regelmatig vast, wat weer een vervanging van de tank betekende. In 1998 ruilde ik deze wagen in voor een 406 v6. Ik moet zeggen dat deze erg op zijn donder heeft gehad door mijn toemalige rijstijl. Doortrekken tot 100 in zijn twee was standaard. Op de snelweg reed ik er meestal tussen de 160 en 190km/h mee. Het gas koste toch bijna niets en of de auto nu 1 op 6 of in 8 reed kon mij niets schelen. Als ik aan deze auto terugdenk blijft ook bij deze auto de goede wegligging en het comfort de beste herinnering.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.