Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

autoreview

Peugeot 406 Coupé
Peugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 Coupé - interieurPeugeot 406 Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering406 Coupé 3.0-24V V6 Pack
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf126.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto vorig jaar gekocht bij een BOVAG-garage, wat ik voor deze auto, met al z’n electronica, iedereen kan afraden. Ik heb wel 6 maanden garantie gehad, maar de enige met de juiste expertise in huis is de dealer.

Toen ik deze auto op internet zag staan was ik dolenthousiast. Het is werkelijk een prachtige wagen om te zien en ik zag er een voor een mooie prijs, met alles er op en eraan: de 3.0 V6 Pack versie, zilvergrijs, bordeaux rood sportleer, wel handgeschakeld, maar daar hou ik wel van.
Na de proefrit was de deal snel gesloten, goed geld voor mijn 9 jaar oude Laguna gekregen, ik was verkocht.

Ik heb in het begin erg genoten van deze auto: 192 pk, stiekem ’s avonds laat de snelweg op: 6-cd-wisselaar met 8 boxen van JBL laten stampen en zonder een centje pijn doorblazen naar de 200 km per uur.

Binnen de garantieperiode ben ik 2 keer teruggeweest naar de verkoper, 2 keer voor hetzelfde probleem: starten. De motor wilde soms niet aanslaan. Na 3, 4 keer de sleutel omdraaien wilde het uiteindelijk wel, maar toch vervelend. De verkoper heeft uiteindelijk een kabelboom verwijderd van een half uitgebouwd extra alarmsysteem, en daarmee leek het probleem opgelost.

Toen begon het weer. En de pech ook! Mensen wat een pech!
Op een ijskoude avond begin dit jaar kwam ik uit de sportclub en wilde de auto niet starten. ANWB gebeld, 3 kwartier moeten wachten, en toen de expert aankwam en de sleutel omdraaide, startte de auto natuurlijk wel!
Maar ik bleek wel een lekke band te hebben!
1e ste keer naar de dealer geweest: 2 nieuwe bandjes (de reserveband was ook niet veel meer) ad. 213 euro per stuk. En een storing in de lambdasonde verholpen: startprobleem (tijdelijk) opgelost.

Toen viel het lampje achter de kilometerdisplay weg, en kreeg mijn rechterbuitenspiegel een eigen leven. Plus bleek er bij navraag geen enkel bewijs te zijn van het vervangen van de distributieriem. De verkoper beweerde van wel, de dealer van niet, en de 6 maanden Bovag was om.
Afijn, heel vervelend, maar ook een beetje stom van mezelf.
2e keer naar de dealer: 972 euro.
Tijdens het vervangen van de riem constateerde de monteur nog 2 gebreken; een lek in de hogedrukleiding van de stuurbekrachting en een gebroken motorsteun. Deze onderdelen zijn nog in bestelling, en all-in gaat dat 423 euro kosten.

Afgelopen vrijdag startte de auto helemaal niet meer: zucht. ’s Middags op de auto van de dealer geladen en uitgezwaaid.
Maandagmiddag werd ik gebeld met de melding dat het waarschijnlijk de benzinepomp is. De test loopt.
Per ongeluk had de monteur ook nog bij het demonteren van de achterbank 2 winkelhaken in de leren bekleding gezet.
De bank wordt op kosten van de dealer gemaakt: volgende week pas klaar.

Ik nu dus al sinds vrijdag geen auto, en ik krijg hem hopelijk volgende week maandag terug.
Maar eigenlijk vind ik wel even lekker rustig zo!

PROBLEMEN

1. Dashboardlampje kilometerdisplay
2. Schakelaar buitenspiegel
3. Kapotte stoelverwarming bestuurderszijde
4. CD-wisselaar geeft lukraak lees-errors
5. Gebroken motorsteun
6. Lek in het stuurbekrachtigingssysteem
7. Parkeerstand buitenspiegels werkt soms niet goed
8. Stoel passagier gaat soms niet automatisch terug
9. Diverse storingen motormanagementsysteem/storing lambdasonde
10. Startproblemen lukraak en nu definitief: waarschijnlijk benzinepomp

3,0
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens