Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Coupé

Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

autoreview

4
Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Coupé 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf114.000 km
KM-stand laatst157.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn 406 coupé

  • 157.800 km
  • 17 januari 2009

Ik vond de 406 coupé al sinds zijn verschijning een van de mooiste modellen op de markt. In 2008 kwam de wens uit om er ooit een te bezitten; verstandig was dat niet perse, want ik reed net 2 jaar in mijn 206 diesel, die erg betrouwbaar was een ook 'n beetje jonger nog. Maar deze kon ik gewoon niet laten staan; hij stond bij mijn vertrouwde garage, voor een goede prijs, met zes maanden garantie. Na wat onderhandelen kon ik nog een redelijke prijs voor m'n 206 krijgen, plus voor de nieuwe 406 coupé twee nieuwe banden, een nieuwe distributieriem, een vernieuwde uitlaat en een grote beurt/APK. Een goede deal dus.

Het is vooral een hele mooie auto, die fijn rijdt. Wel is hij met deze motor eigenlijk wel een beetje ondergemotoriseerd; het is sowieso een hoogtoerige motor, die al boven de honderd best veel herrie maakt, wat soms ook wel weer lekker sportief klinkt trouwens. Het verbruik met 1 op 10 is zoals verwacht. Het comfort op wat minder wegdek valt me wat tegen, maar wellicht zijn mijn schokdempers aan vervanging toe, of ben ik gewoon gewend aan het comfort van de andere Franse auto´s die ik gereden heb, zoals de 405, een 206, een BX, en de C5 van m´n ouders. Verder ligt de 406 coupe ook behoorlijk laag, wat oppassen is in krappe parkeergarages.

Noemenswaardige problemen heb ik nog niet gehad met de auto. In het begin was er een probleem met een brandstoftoevoerchip, waardoor de motor tijdens het rijden plots kon uitvallen, maar dat werd gelukkig snel en vakkundig verholpen. Een andere keer had ik gelijksoortige problemen in Duitsland, onder erg vochtige weersomstandigheden. De volgende dag bij droog weer, en ook later, heeft het probleem zich niet weer voorgedaan. Volgens de garage zou het met het vochtige weer en de wat lagere wagenhoogte te maken kunnen hebben.

Verder heeft de coupe zich tot dusver een betrouwbare metgezel getoond, die altijd start, ook bij redelijk extreme winterse temperaturen van ver onder nul. Hij moet eind maart voor de APK. Dan zal blijken hoe de vlag er nu bij hangt.

De volgende 406 coupe wordt wat mij betreft echter wel liefst een 2.2, of indien die beter te betalen is, een 3.0 V6, die er iets minder hard aan hoeft te trekken, liefst met een beige of roodleren interieur, i.p.v. het blauwstoffen interieur van deze auto.

Bij 123.500 km; APK & kleine beurt:
Afgelopen week is de auto voor de APK geweest. Was gelukkig niet veel aan de hand. De stabilisatorstokjes moesten vervangen worden, wat direct heeft geleid tot een beter weggedrag; de auto deint een stuk minder en komt makkelijker over verkeersdrempels heen. Verder is er een lampje van de kentekenverlichting vervangen. Na een jaar rijden en zo'n tienduizend kilometer verder dus niet veel te klagen!

Bij 131.500 km; APK & kleine beurt:
Afgelopen week is de auto voor de APK geweest. Was gelukkig wederom niet veel aan de hand. De ruitenwisserbladen moesten vervangen worden, de linkerachterband ook, en hetzelfde gold voor de handremkabel, alhoewel dat een aandachtspunt was. De vervanging van de radiateur zit er aan te komen, maar dat kan nog even wachten. In de praktijk toont de 406 coupé zich een betrouwbare, comfortabele, estetisch verantwoorde, zij het ietwat rumoerige metgezel.

Bij 134.000 km (mei '10):
Vervanging radiateur. Uiteindelijk een exemplaar zonder expansievat. De kosten vielen met 335 euri's inclusief montage relatief mee.

Bij 134.600 km (juni '10):
Heb via Marktplaats een cognackleurig leren interieur gekocht; erg mooi! Electrisch verstelbaar ook. Moet er nog wel even in... Zodra dat 't geval is volgt er hier een foto.

Bij 141.150 km (augustus '10)
In juli een mooie roadtrip door Europa gemaakt. 4100 km door Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slovenië en Kroatië gemaakt. 185 km/h (TomTom) gaat best op de Duitse Autobahn. Geen centje pijn, wel een litertje olie bijgevuld. Inmiddels zit het nieuwe interieur er ook in, dus ik ben van plan om er nog een poosje in te blijven rijden. Heb al weer een andere wens m.b.t. tot het upgraden van mijn auto: een airco... Duur grapje, denk ik; of niet?

Bij 145.500: APK & grote beurt.
Kostentechnisch viel 't deze keer wat tegen... Maar ja, 't was dan ook de eerste grote beurt na drie jaar en dertigduizend kilometer. Onder andere nieuwe remschijven & -blokken, geleiderpennen remklauwen en nieuwe banden, handremkabel, enz., enz., enz. Nu maar weer 'n jaartje rijden!

Bij 157.800 (3 mrt. '12): motorkap en achterbumper laten overspuiten, nieuwe voorruit, nieuwe uitlaat.

Het afgelopen jaar redelijk veel kosten aan de auto gehad. Afgelopen zomer wel weer 5000 kilometer met de auto door Europa getoerd. Voor de vakantie op kosten van de verzekering een nieuwe voorruit laten plaatsen; er was vocht tussen de lagen van de gelaagde voorruit gekomen, en dan krijg je van die lelijke melkachtige vlekken aan de zijkant.
Helaas viel in Frankrijk de uitlaat onder de auto vandaan; bij 'n Franse Peug-dealer er een nieuwe uitlaat onder laten zetten, Dure business. Wel met zo'n mooi verchroomd uitlaatsierstuk er op.
In Italië, aan de Adriatische zeekust reed er een Italiaan in z'n Punto bij me achterop. Gelukkig reden we stapvoets. Met dank aan Assicurazioni Generali de achterbumper laten repareren en overspuiten.
In het najaar last gehad met de elektriek; de accu liep steeds leeg, en dat lag niet aan de accu (ook al is 'ie wel vervangen). Het alarmsysteem was 't lek. Weer 'n dure reparatie verder is dat gelukkig niet meer aan de orde. Door mijn eigen stommiteit echter wel een kleine schade veroorzaakt. Omdat de accu steeds leegliep heb ik de auto enkele nachten aan de lader gehad. Een paar weken later ontdekte ik een bultje in de motorkap: van de accuklem van de lader... Inmiddels de kap laten uitdeuken en laten overspuiten; steenslag ook direct weg. Eind deze maand moet 'ie weer voor de APK. Gezien de investeringen van de afgelopen tijd, verwacht ik eigenlijk dat 'ie er redelijk makkelijk doorheen zou moeten kunnen komen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 406? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V, automaat, leder

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V, automaat, leder

    • 1998
    • 212.830 km

    € 4.495

    Peugeot 406 Break 1.8-16V SL 7 persoons / Elek. ramen

    Peugeot 406 Break 1.8-16V SL 7 persoons / Elek. ramen

    • 1998
    • 196.431 km

    € 1.750

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    • 1999
    • 148.786 km

    € 4.250

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    2
    • 31 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    3
    • 16 februari 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    4
    • 18 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    2
    • 5 april 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    4
    • 17 januari 2009
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    6
    • 30 december 2007
meer reviews
Klokje rond - Peugeot 406 Coupé

Klokje rond - Peugeot 406 Coupé

98

Niet alleen diesels beschikken over een lange adem, ook gasmotoren kunnen het lang volhouden,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    1
    • 29 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    14
    • 25 juli 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    68
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    296
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    71
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    • 19 juni 2022
  • Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn lief, zo lang ze van N-wegen wegblijven

    Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn...

    83
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    44
    • 15 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden