AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Coupé
3

autoreview

Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998) #5

Anoniem
  • Anoniem7
  • Review
16 februari 2013 om 16:26
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Coupé 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf130.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 16 februari 2013

Nadat ik mijn rijbewijs had behaald in 2004 besloot ik meteen een auto te gaan zoeken. Eigenlijk wilde ik een BMW aanschaffen. Nadat ik uiteindelijk na ruim anderhalve week twee geschikte BMW ’s had gevonden bij dezelfde dealer sloeg de twijfel toe, nadat ik in dezelfde showroom ook nog eens een Peugeot 406 coupe zag staan! Aangezien alle 3 de auto’s ongeveer hetzelfde kosten, maakte het kiezen er niet makkelijk op. Na ruim een half uur twijfelen is het toch de Peugeot geworden.

Door de jaren heen is de wegligging mij erg positief bevallen. Je kan er vrij hard de bochten mee door vergeleken met andere auto’s en de Peugeot 406 coupe is erg koersvast. Ondanks dat het lijkt alsof de auto laag bij de grond staat is het nemen van drempels geen probleem. Ook niet als je er 1 per ongeluk te hard neemt, want de drempel of de weg zal geen contact maken met de onderkant van de auto.

Ook ben ik erg te spreken over het comfort wat de auto bied. Lange ritten maken met de 406 coupe is geen probleem. De stoelen geven veel steun en voelen toch zacht aan. Achterin in de auto is naar mijn mening voldoende ruimte, wat meestal niet het geval is bij een coupe. Ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf 1,75 ben, maar ik heb van mijn passagiers die achterin zaten alleen maar positieve reacties gehad. De afwerking van het interieur vind ik netjes gedaan, vooral als ik het vergelijk met de toentertijd modernere auto’s. Daarnaast moet ik erbij vermelden dat de kachel altijd wel snel op temperatuur was, wat erg prettig is in de winter.

De kofferbak ruimte vond ikzelf altijd erg groot. Het verbaasde me ook vooral nadat ik de auto had aangeschaft hoe groot de kofferbak eigenlijk was. Ik had hem namelijk een stuk kleiner verwacht.

Qua motor had de 2.0 naar mijn gevoel wel wat meer koppel mogen hebben. Ondanks dat kan de auto prima mee in het verkeer. De Peugeot Coupe ziet er in ieder geval sneller uit dan hij/zij in werkelijkheid is. Dit maakte voor mij persoonlijk niet uit, alhoewel het verhaal over wegligging en drempels misschien anders deed vermoeden, ben ik een rustige bestuurder.

Veel problemen heb ik met de Peugeot 406 Coupe niet gehad. In de 8 jaar dat ik erin heb gereden zijn er 8 banden verwisseld, 4 remschijven, 1 keer een uitlaat, 3 accu’s en een onbekend aantal lampjes.

Het enige waar ik niet over e spreken ben is de lak, want de blanke laklaag begon in 2010 los te laten op het dak en in de kofferbak. Ook begon de auto met afslaan bij een koude start in de winter van 2011, dit bleek achteraf de stappenmotor te zijn die schoongemaakt moest worden.

Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik in deze auto heb leren rijden en door de jaren heen ben ik erg gehecht geraakt aan deze auto. Wat uiteindelijk voor mij de Peugeot 406 coupe de das omdeed was de benzine prijs. In de stad reed ik s ’winters 1 op 9 en in de zomer 1 op 10. Op zich geen verrassende cijfers, maar in combinatie met de wegenbelasting en dergelijke kon ik met een kleinere auto behoorlijk wat besparen. Ik rij ook amper op de snelweg sinds 2010 in verband met de nieuwe locatie van mijn werk. Op de snelweg richting Duitsland of Denemarken heb ik meerdere malen 1 op 13 gereden!

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Coupe 3.0-24V V6 *Lees advertentie* | APK tot 06-2021 | Climate control | Cruise control

    Peugeot 406 Coupe 3.0-24V V6 *Lees advertentie* | APK tot 06-2021 | Climate control | Cruise control

    • 1999
    • 228.481 km

    € 2.400

    2.0-16V ST leuke automaat geleverd met nieuwe apk

    Peugeot 406 2.0-16V ST leuke automaat geleverd met nieuwe apk

    • 1998
    • 155.150 km

    € 1.250

    1.8-16V SR Airco Nap!

    Peugeot 406 1.8-16V SR Airco Nap!

    • 1998
    • 139.410 km

    € 1.950

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

Het B-segment gaat fier aan kop in de nieuw- en occasionverkoop. Het formaat maakt een auto...

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Review
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    2
    • 31 januari 2015
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998) #5

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998) #5

    3
    • 16 februari 2013
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    4
    • 18 juli 2011
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    2
    • 5 april 2011
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    4
    • 17 januari 2009
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    6
    • 30 december 2007
meer reviews
Klokje rond - Peugeot 406 Coupé

Klokje rond - Peugeot 406 Coupé

98

Niet alleen diesels beschikken over een lange adem, ook gasmotoren kunnen het lang volhouden,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Review
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Review
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
  • Review
    Peugeot 406 Coupé Pack 2.2-16V (2003)

    Peugeot 406 Coupé Pack 2.2-16V (2003)

    5
    • 9 oktober 2019
  • Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 1.8 16V Break - 2003 - 530.738...

    122
    • 25 juni 2018
  • PREMIUM
    Peugeot 406

    Peugeot 406

    • 19 juni 2018
  • Barrelbrigade 3.0 - De Finale

    Barrelbrigade 3.0 - De Finale

    18
    • 30 december 2016
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Peugeot en Alfa Romeo krijgen nieuwe CEO's

    Peugeot en Alfa Romeo krijgen nieuwe CEO's

    24
    • 20 januari 2021
  • Autonieuws
    'Peugeot geeft elk model PSE-performanceversie'

    'Peugeot geeft elk model PSE-performanceversie'

    7
    • 19 januari 2021
  • Review
    Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)

    Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6...

    1
    • 17 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    64
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling PSA

    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling...

    7
    • 14 januari 2021
  • PREMIUM
    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    • 12 januari 2021
  • Review
    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    4
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep