Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Coupé

Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

autoreview

6
Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Coupé 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf135.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 30 december 2007

Waarom een Peugeot 406 Coupé?

Al jaren rijden ze bij ons Ford,logisch als je een Ford fabriek
(Genk) in de buurt hebt liggen. Ford’s zijn degelijke,zware auto’s
met duurzame motoren. Nadat ik mijn 4-deurs Mondeo 1.8 TD met
bodykit (mooi!!), total-loss had gevaren, moest ik opzoek
naar een andere leuke wagen.
Maar ’ronddieselen’ wilde ik niet meer.

Mijn tijdelijke vervangwagen (4jaar lang) was
een Peugeot 306 1.6i 4-deurs.
En... wauw, wat een licht knetterbakje was me dat!
Maar sportief rijden met oude autootjes kost geld aan stukken,
maar dat viel heel goed mee bij Peugeot.
Na een vraagbaak en service-manual op CD-rom te hebben
aangeschaft,heb ik de meeste dingen (remmen,assen,ophanging,...)
zelf kunnen vervangen tot,...,de distributieriem sprong.
Toen was het weer tijd om een andere PEUGEOT te kopen,jaa.

De keuze was snel gemaakt ’406 coupé’ in het zilver,
maar 2 of 3 liter,hmmm?

Aangezien de taksen en dergelijke hoog zijn voor de 3.0l
in België,heb ik een 2.0l 135Pk gekocht.Deze heb ik te koop
gevonden,voor 5.900 Euro, op Internet.

Het Brussels Avontuur.

Daar stond ie dan te blinken bij een Brusselse garage,
verkocht was ik meteen!Ik had me al afgevraagd waarom
hij zo goedkoop was, met 135.000Km op de klok,
ten opzicht van dezelfde leeftijd-en kilometergenoten.
De garagist bevestigde mijn vermoedens;’Jongeren willen
kras-en deukvrije,met leder en cd-wisselaar,
automatische airco,...,hebben!’.Boeit niet,dacht ik,laat
die motor maar eens draaien.Mag ik eens een sprintje tot
100Km/u ,vroeg ik heel vertrouwelijk.
Tuurlijk,en stop en,...,Go! Hij was toch al van mij
dacht ik,dus,3000tr/min,4000tr/min,5000tr/min en ’ja’
volgende.Maar na een 2 keer ’ja’ waren we al op 110Km/u.
Ok,zei ik ,dat wordt ’em dan.
Fijne garagist,zeker nadat hij de auto na 2 maanden
is moeten komen afslepen, omdat de 1ste bougie was
losgeschoten.Op zijn kosten is er een bus ingetapt.
Ik heb onlangs 4 nieuwe bougies gestoken en alles was OK.

Trillen bij 120-130Km/u.

Na een heerlijk ritje van 2000 Km heen en terug naar
Oostenrijk, begon het stuur licht te trillen.Ik had een
maand voordat ik vertrok nieuwe schijven en remblokken,
stabilisatorverbindstangen,samen met twee gereviseerde
assen al vervangen.
Het waren de banden,volgens menig dealer en garagist.
Maar 8 slechte banden (4 originele + 4 Dezent E 17’,
uitgebalanceerd op de assen),dat kon ik moeilijk geloven.
Ik had wel geknoeid met olie op een stabilisatorstang-
rubber, maar er kwam geen verbetering na de 2 nieuwe
rubbers.De linkeras(korte) leek me de schuldige te zijn.
Na nog een nieuwe as,bleek de as van de sloop het beste,
maar de speling in het differentieel zinde me niet.
Nadat ik het diff. van nieuwe lagers en tandwielen had
voorzien,was het trillen nagenoeg weg.
Maar hij zou en moest terug de oude worden!
Ik vreesde dat ik er ook één met het Peugeot/Citroën-
trilfenomeen te pakken had.
Ondanks de bevestiging door een Peugeot-dealer dat de
voortrein geen problemen vertoonde,heb ik er toch allemaal
nieuwe draagarmrubbers ingeperst.De fuseekogels kreeg ik
niet los (+150Nm i.p.v. 25Nm).
Maar dit bleek niet nodig.Ondanks het nog niet gaan uitlijnen
rijd hij weer perfect en ik geniet weer volop!!!

Besluit.

Ik hou van auto’s die van het fabriek uit ’af’ zijn.
Alleen een leuk velgensetje eronder and that’s it.
Vanbinnen is ie natuurlijk wel een beetje gepersonaliseerd.
Zoals een ge-update audio/video installatie,wat verlichting
en andere comfortsvoorzieningen.Een heel waslijstje!
Het is een prachtige auto die ik nog heel lang hoop mogen
te koesteren.Om dan onder het zeil te gaan en te herrijzen
als een zingende V6.

Wees voorzichtig en
’let op de ander, hij let niet altijd op jou!’

Groeten Mind_101.

PROBLEMEN

  • 30 december 2007

Waslijstje ’Mijn 406 Coupé’.

-Remschijven en blokken,voor en achter.
-aandrijfassen links en rechts.
-differentieeltandwielen.
-draagarmrubbers beide armen.
-Stabilisatorstangrubbers en verbindingstangen.
-Distributieriem(garage Peugeot)
-Katalysator.
-Tussendemper.
-K&N luchtfilter.
-Xenon kop-en mistlampen 8000K.
-Led knipperlichten.
-Led-blue standlichten.
-Dezent E 17’ velgen+banden 225/45.
-Tv/DVD/HDD/LCD.
-Versterkers 4x90 + 1x200Watt.
-Nieuwe JBL speakers.
-Deur-en voetverlichting.
-Middenconsole armsteun verlicht.
-Voltmeter black-night.
-12VDc/230VAc convertor 300Watt.
-Spelconsole.
-Kamera met 2,5’ kleur LCD achteruitkijkspiegel.
(ingebouwd in Euro-sterrencirkel kentekenplaat)
-Peugeot rood logo deurmatten.
-Chroom handrem en pook.
-Led-blue logo ’PEUGEOT en leeuw’ in hoedenplank.
-Automatische venster omlaag/omhoog bij in/uitstappen.
-Automatisch uitschuifbaar 12VDc koffiezet.(ski-luik).
-In de toekomst nieuwe bekleding en koplampsproeiers.

Problemen.

Geen tot het trillen begon.Ik verdenk ’de zwakke schakel-
theorie’,waarbij nieuwe componenten de oude overbelasten.
Dat van die bougie is het slechte indraaien door
een slechte garagist geweest. Shit happens.

Gelukkig heb ik het trillen kunnen verhelpen,maar ik hoop
dat dit anderen toch de moed geeft niet op te geven.
Ik weet door alles zelf te doen spaar ik me zo’n 1500Euro,
en niet iedereen wil dat uitgeven.

Maar het is en wordt mijn grootste klassieker.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 406? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V, automaat, leder

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V, automaat, leder

    • 1998
    • 212.830 km

    € 4.495

    Peugeot 406 Break 1.8-16V SL 7 persoons / Elek. ramen

    Peugeot 406 Break 1.8-16V SL 7 persoons / Elek. ramen

    • 1998
    • 196.431 km

    € 1.750

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    • 1999
    • 148.786 km

    € 4.250

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    2
    • 31 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    3
    • 16 februari 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    4
    • 18 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1999)

    2
    • 5 april 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    4
    • 17 januari 2009
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (1998)

    6
    • 30 december 2007
meer reviews
Klokje rond - Peugeot 406 Coupé

Klokje rond - Peugeot 406 Coupé

98

Niet alleen diesels beschikken over een lange adem, ook gasmotoren kunnen het lang volhouden,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    1
    • 29 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    14
    • 25 juli 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    68
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    296
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    71
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    • 19 juni 2022
  • Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn lief, zo lang ze van N-wegen wegblijven

    Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn...

    83
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    44
    • 15 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden