Peugeot 307 XSI 2.0 HDI 90pk (2002)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XSI 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn Peugeot 307 HDI 90pk in de kleur Bleu Recife is reeds mijn tweede 307, wederom in dezelfde uitvoering. Juist omdat ik met mijn vorige 307 hele goede ervaringen had heb ik wederom gekozen voor dit succes nummer. Wat mij in positieve zin opvalt zijn met name het rijgedrag. De motor is soepel en zuinig (5,4l/100km)en er is altijd voldoende trekkracht aanwezig.

Een prettige bijkomstigheid van de zuinige HDI is de grote actieradius, 1.000km of meer op 1 tank is geen enkel probleem. Naarmate de 307 meer kilometers maakt wordt het verbruik steeds gunstiger. Bij veel snelweg kilometers rijd ik inmiddels al 1.100km op 1 tank!
Het weggedrag van de auto is een van de meest positieve eigenschappen van de 307. Peugeot heeft zijn naam hoog gehouden, veel comfort en geen compromissen wat een sportieve rijstijl in de weg staat! De 307 is altijd bereid voor het betere bochtenwerk. Daarentegen staat hij ook een ontspannen rijstijl niet in de weg. Een perfect compromis tussen sportief en comfortabel. De cruise control blijkt een zeer aangename accessoire om ontspannen te rijden. Bovendien heeft het gebruik van de cruise control een positieve invloed op het brandstof verbruik.

Zeker ook niet onbelangrijk is de uitstraling. Vooral in de XSI uitvoering in combinatie met de kleur Blue Recife krijg je regelmatig complimenten. Zowel van buiten als in het interieur toont de 307 sportief en eigentijds. De aluminium kleurige afwerking op het dashboard en de leerafwerking maken de 307 XSI helemaal af en toont sportieve aspiraties. Gelukkig maakt de 307 zijn sportieve aspiraties ook geheel waar!
Zelfs voor een lange bestuurder als ik, 1.95m, is een goede zitpositie in te stellen. De goed gevormde stoelen met veel zijdelingse steun kunnen vergenoeg naar achteren en het stuur kan over voldoende worden versteld, zowel in hoogte als axiaal. Alles blijft goed onder handbereik en de auto is goed overzichtelijk. Wanneer echter de stoelen geheel naar achter worden geschoven, worden de onderdanen van de achter passagiers lichtelijk bekneld. Dit is echter eerder een gevolg van het feit dat de stoelen over een erg grote afstand kunnen worden versteld dan dat het achterin te krap is. Een kwestie van een compromis sluiten met de achterbank.

De 307 heb ik laten voorzien van een Becker Traffic Pro met TMC. Een top audio-navigatie combinatie van het type 1-Din. Er wordt dus niet meer ruimte ingenomen dan een normale standaard radio. Het systeem past prachtig in het dashboard. De combinatie van ontspannen rijden waarbij je aangenaam geïnformeerd wordt door een vriendelijke vrouwenstem, maakt voor mij deze auto iedere keer weer een zeer aangename reisgenoot. Bovendien geen gedoe met het wisselen van een cd wanneer je de grens passeert want heel Europa staat op 1 cd. Met TMC word je tijdig geïnformeerd over eventuele files op je route waarna je keurig wordt omgeleid en je aankomst tijd wordt bijgesteld. Zo sta je nooit voor verrassingen.

Het met leder beklede stuur en versnellingspook pakken lekker beet. De sportstoelen bieden veel zijdelingse steun waardoor je goed op je plek blijft bij het betere bochten werk. Neem plaats, stel het stuur en de stoel lekker laag in, ervaar eindeloos veel grip in de bochten en geniet van de geweldige wegligging! De 307 is met recht een echte rijdersauto!

PROBLEMEN

Tot op heden hebben zich geen noemenswaardige problemen voorgedaan. Enkel het achterportier heeft een keer geweigerd van het slot te gaan. Een probleem wat de dealer keurig en vlot heeft opgelost. Voor het overige, geen enkel probleem na reeds 35.000km! Je merkt dat Peugeot duidelijk de kinderziektes heeft aangepakt. De probleempjes die ik nog tegen kwam bij mijn vorige 307 zijn allen opgelost bij het model 2003.

Helaas net een lekke band moeten ervaren, maar met het wisselen van de band blijk je gelukkig een volwaardig reservewiel te hebben en geen knullig thuisbrengertje. Dus ook met het reservewiel is het volop genieten van je 307!

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens