Peugeot 307 Gentry 2.0 16V (2002)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Gentry 2.0 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf94.721 km
KM-stand laatst131.000 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na aankoop

  • 95.703 km

2 weken na aankoop van de auto is er een aankoopcheck gedaan door AutoFirst. Hieruit blijkt dat uitlaat redelijk lek is, remschijven/blokken op zijn aan de voorkant en dat de multi v riem scheuren vertonen.

Daarnaast is er een probleem bij een koude start. Bij koude start heeft de auto problemen in de 1ste en 2de versnelling. Ik krijg geen vol vermogen, na een best wel hoorbare 'tik', krijg ik in eens vol vermogen en scheurt de auto er vandoor.

3 weken na aankoop heb ik de auto naar de dealer gebracht waar ik deze gekocht heb. De dealer heeft er een nieuwe secundaire luchtpomp opgezet om het probleem bij koude starten te voorkomen. Daarnaast hadden de monteurs daar als oordeel dat er niet veel mis was met de remmen. Ze waren niet nieuw, maar weinig is nieuw aan een 18 jaar oude auto.

Uitlaat laat ik binnenkort op mijn eigen kosten vervangen. De dealer heeft wel op hun kosten ook de multi v-riem vervangen.


Een update na 3 maanden

  • 97.133 km

Tijdens de COVID-19 tijden hebben we 1 week geen woon-werk verkeer gehad met de auto.

De secundaire luchtpomp en de multi v riem zijn vervangen.We hebben nog heel veel lol met het rijden van de auto.

Ik heb roest weggewerkt bij de tussenstukken op de achterdeuren. Deze zijn ge-olied en lopen nu 'redelijk'


Het probleem bij koud starten lijkt opgelost.

Met 1-2 maand gaan de auto voor de APK, ook ter voorbereiding op onze auto vakantie naar Tsjechië.

We gaan zien wat er ons te wachten staat bij de APK.

Uitlaat vervangen

  • 98.211 km

Onderweg naar huis is de einddemper los gegaan en schraapte over de grond.

Uitlaat is professioneel met sjorbanden onder de auto gemonteerd. Gelukkig volgende dag uitlaat vervangen.

Middendemper,einddemper vervangen.

Peugeot Dealer heeft de boel er weer mooi onder gehangen.

Voorbumper ongeluk

  • 98.230 km

Na gisteren bij de garage te zijn geweest, zijn we met een lage snelheid tegen een klein houten paaltje gereden aan de rand van een natuurgebied.

Bij het terugdraaien een verkeerde kant op gedraaid. Gevolg; Voordumper pinnetjes hebben los gelaten, modderkappen onder de auto los en ruitenwisservloeistof reservoir gesneuveld.

28ste is de schade hersteld door de schade specialist bij de lokale Peugeot dealer. Flink wat kosten gehad voor dit stuk onderhoud

Kleine update

  • 131.000 km

We hebben veel onderhoud gehad aan de auto in totaal. De distributeriem en pomp zijn vervangen. De auto rijdt mooi, komt mooi weg en heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

Ondertussen spelen we met het idee om de auto te verkopen en een grotere auto te kopen. Echter zijn we, na veel testritten, nog steeds niet ontevreden met hoe comfortabel deze peugeot voelt.

Lastig!

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens