Peugeot 307 XS 2.0 HDI 90pk (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 XS 2.0 HDI 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze Peugeot 307 is leuk, maar niet geweldig. Optrekken vanuit stilstand gaat vlot genoeg, maar wanneer de 90 km/u grens gepasseerd is, blijft er niet veel trekkracht over.
De wegligging bevalt wel, maar de auto had naar mijn idee iets stugger afgesteld mogen zijn. De besturing is een beetje vaag, kan beter en directer naar mijn idee.
Schakelen van de eerste versnelling naar de tweede gaat soms wat hakerig. De overige versnellingen hebben dat probleem niet, en de versnellingen zijn goed te vinden. Een nadeel vind ik wel dat het koppelingspedaal wat zwaar is om te bedienen, wat vooral vervelend is in de file.
De uitrusting van de auto voldoet aan de meeste hedendaagse eisen. Er zit cruisecontrol in, elektrische ramen en spiegels, een radio/cd speler en airco. De stoelen zijn erg zacht en hadden wat meer steun in de rug mogen bieden. Ik blijf ook zoeken naar de juiste zithouding. Er is meer dan genoeg hoofdruimte, dus bij uitstek geschikt voor lange mensen.
De radio/cd speler vertoont soms wat kuren zoals overslaan bij cd’s afspelen of spontaan op de radio overschakelen, ook als er geen verkeersinformatie is of als de TA-functie aanstaat. Verder is de kwaliteit van de speakers niet van deze tijd en mis ik de mogelijkheid om mp3 af te kunnen spelen.
De bediening van de (knipper)lichten en ruitenwissers voelt niet bijzonder solide aan, en bij de knipperlichten heb ik er soms moeite mee om de neutrale stand te vinden.
De gebruikskosten kan ik geen cijfer geven, want het is een lease auto van de zaak. Geen idee wat het allemaal kost wat betreft brandstof en onderhoud...
Al met al geen slechte wagen, maar niet helemaal mijn ding. Mocht je er een aanschaffen, neem er dan een met een andere motor dan deze i.v.m. trekkracht en lawaai.
PROBLEMEN
Behalve problemen met de radio, deed de claxon het niet toen de auto werd afgeleverd (er stond toen al 120.000 km op de teller). Verder is de auto een keer teruggeroepen vanwege een mogelijk probleem met de ABS, en zijn de koplampen een keer vervangen (volgens mij gewoon normale slijtage, hoewel dit vaak schijnt voor te komen). Al met al valt het dus nog allemaal mee, aangezien er ongeveer 40.000 kilometer per jaar mee wordt gereden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.