Peugeot 307 XS 2.0 HDI 90pk (2002)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XS 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze Peugeot 307 is leuk, maar niet geweldig. Optrekken vanuit stilstand gaat vlot genoeg, maar wanneer de 90 km/u grens gepasseerd is, blijft er niet veel trekkracht over.

De wegligging bevalt wel, maar de auto had naar mijn idee iets stugger afgesteld mogen zijn. De besturing is een beetje vaag, kan beter en directer naar mijn idee.
Schakelen van de eerste versnelling naar de tweede gaat soms wat hakerig. De overige versnellingen hebben dat probleem niet, en de versnellingen zijn goed te vinden. Een nadeel vind ik wel dat het koppelingspedaal wat zwaar is om te bedienen, wat vooral vervelend is in de file.

De uitrusting van de auto voldoet aan de meeste hedendaagse eisen. Er zit cruisecontrol in, elektrische ramen en spiegels, een radio/cd speler en airco. De stoelen zijn erg zacht en hadden wat meer steun in de rug mogen bieden. Ik blijf ook zoeken naar de juiste zithouding. Er is meer dan genoeg hoofdruimte, dus bij uitstek geschikt voor lange mensen.

De radio/cd speler vertoont soms wat kuren zoals overslaan bij cd’s afspelen of spontaan op de radio overschakelen, ook als er geen verkeersinformatie is of als de TA-functie aanstaat. Verder is de kwaliteit van de speakers niet van deze tijd en mis ik de mogelijkheid om mp3 af te kunnen spelen.

De bediening van de (knipper)lichten en ruitenwissers voelt niet bijzonder solide aan, en bij de knipperlichten heb ik er soms moeite mee om de neutrale stand te vinden.

De gebruikskosten kan ik geen cijfer geven, want het is een lease auto van de zaak. Geen idee wat het allemaal kost wat betreft brandstof en onderhoud...

Al met al geen slechte wagen, maar niet helemaal mijn ding. Mocht je er een aanschaffen, neem er dan een met een andere motor dan deze i.v.m. trekkracht en lawaai.

PROBLEMEN

Behalve problemen met de radio, deed de claxon het niet toen de auto werd afgeleverd (er stond toen al 120.000 km op de teller). Verder is de auto een keer teruggeroepen vanwege een mogelijk probleem met de ABS, en zijn de koplampen een keer vervangen (volgens mij gewoon normale slijtage, hoewel dit vaak schijnt voor te komen). Al met al valt het dus nog allemaal mee, aangezien er ongeveer 40.000 kilometer per jaar mee wordt gereden.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.