Peugeot 307 XS 1.6 16V (2003)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XS 1.6 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 3 jaar sturen in een Escort, nieuw gekregen leasebak, en 27 garagebezoeken verder, mocht deze er vervroegd uit en werd de 307 aangeprezen als de beste in zijn klasse. En daar ben ik achter gekomen. (Zo slecht was die Ford toch niet).

PROBLEMEN

In die 20 maanden zeker al 20 keer in de garage gestaan.
- bekleding achterkant stoelen los
- beide achter portiersloten stuk
- knop el.raambediening verdween in portier
- brandstofniveaumeter lpg bij km stand 0 al reeds stuk
- verdamper na 5000 km vervangen
- injectoren lpg vervangen na 15000km
- injector benzine vervangen
- halfwarme motor geeft startproblemen met lpg
- uitlijning, reeds 8 keer uitgevoerd
- overmatige bandenslijtage (40.000km/4 banden)
- frontaal inelkaar gereden door Peugeotdealer (5000 euro schade)
- storing motormanagement
- remschrijven krom (garantie)
- enz. enz.
- uitslag van Peugeot NL over uitlijning, achter 3.0 bar en voor 2.5 bar bandendruk.
- uitlijning is nog niet ok, leasemaatschappij kan het ook niet vinden.
- Peugeot NL WIL er niets meer doen aan uitlijning, alles valt volgens hen binnen de toleranties. Hoe ruim zullen deze dan wel niet zijn?
- Auto op maandag week 29 weer terug naar leasemaatschappij, voor het herstellen van slecht uitgevoerde schadeherstel, tevens werd er weer gekeken naar uitlijning.
- Vrijdag week 29, auto werd gebracht naar een uitlijnspecialist door leasemaatschappij. Auto kwam er vandaan en spoorde nog steeds niet goed. Weer terug naar Peugeotdealer.
- Donderdag week 30, auto is klaar en spoort, maar...
- Je gelooft het niet: de versnellingsbak geeft ineens bijgeluiden en moet uitelkaar en gereviseerd worden.
- Dit wordt een vakantie met een ’leen’auto, medio augustus gaat de bak er onder vandaan, eerder is niet mogelijk.
- Warempel, ze kunnen bij Peugeut toch wel hun best ergens voor doen, 1 dag voor de vakantie is de auto weer klaar, versnellingsbakprobleem is verholpen en er is ook maar meteen nieuwe koppeling met toebehoren gemonteerd.
- Het uitlijnprobleem lijkt ook voor 95% verholpen, 100% zal het wel nooit worden.
- Na 5000 km gestuurd te hebben in vakantie, waarvan een deel met de sleurhut erachter blijkt dus gewoon dat het probleem nog steeds aanwezig is wat betreft uitlijning en het slechte starten.
- Auto staat weer bij leasemaatschappij, iemand anders ging ermee aan de slag, en deze moest ook toegeven dat de sporing abnormaal was.
- Auto is wederom naar Peugeot, maar dit maal bij een andere dealer. Afwachten dus maar weer.
- Jawel, de auto staat nu alweer 3 weken bij de dealer, slechte wegligging is volgens Peugeot te wijten aan verkeerde banden (waren geadviseerd door hen zelf). Leasemaatschappij gaat ze niet vervangen, maar claimt het op de versnellingsbak, deze geeft nl. nog steeds bijgeluiden in zijn 4 rond de 75 km/u.
- Wordt vervolgt (wordt wel inmiddels ervaren als testrijder door alle verschillende vervangende voertuigen)
- Afijn, de auto staat nu al ruim 6 weken in de garage, is daar ook al meerdere keren uitgeweest omdat alles volgens Peugeot dan weer goed zou zijn, en daarna steeds weer afgekeurd door leasemaatschappij. Ook komt er af en toe weer iets bij, zoals storing motormanagemant.
- Vandaag zou de auto echt klaar zijn, wegligging was nu echt goed, nieuwe versnellingsbak, en een nieuw spruitsstuk (was al reeds gescheurd).
- Leasemaatschappij ging weer proef rijden en warempel, weer storing motormanagement.
- Staat de 307 wederom in de garage, nu weer voor dit euvel, welke de afgelopen weken al eens eerder was voorgekomen.
- Vandaag (week 45) eindelijk de auto is KLAAR.
- Storing in motormanagement werd veroorzaakt door sensor in versnellingsbak.
- Uitlijning zal volgens leasemaatschappij nooit 100% worden, ligt aan het type auto, er zijn bij de leasemij veel meer vergelijkbare klachten mbt wegligging en Peugeot.
- Op weg naar huis bleek ook nog eens dat de cruisecontrol niet meer werkt. Wordt week 46 gerepareerd.
- Afijn nog 50.000 km, iets meer dan een half jaar, nog te gaan, dan komt er weer een verse, maar geen Peugeot, dat is wel zeker.
- Week 47: auto moet naar garage voor reparatie cruisecontrol, de stumpers bij Peugeot NL hadden een software-update gedaan maar vergeten dat er ook een cruise control inzat.
-Intussen ook nog eens storing airbag en irritant knipperende dashboardverlichting.
- Leenauto voor deze dag was een precies dezelfde 307, maar deze wilde wel rechtuit rijden, maakte geen bijgeluid in versnellingsbak, reed pittiger en vering en demping waren ook veel beter. Dit terwijl deze auto nog een jaar ouder is dan de mijne.
- en ze bij Peugeot NL maar volhouden dat mijn auto binnen de toleranties valt en dat alles aanvaardbaar is.
- Week 2, 2005. Daar was weer een oude bekende storing: ’Uitlaatgasstoring’. Auto is afgevoerd naar de dealer.
- Dealer was gelukkig bereid om ook maar direct de 120.000km beurt uit te voeren.
- Wederom een oud storing, airbag bijrijder schakelt spontaan uit, na diverse garagebezoeken blijft de auto een hele dag staan, na enig zoeken vond men een loszittende massakabel in de middenconsole.
- Van 120.000 tot 168.105 km geen storingen meer gehad, nu de auto eruit moet gaat ie het toch nog goed doen.
- Volgende auto is uitgezocht: Opel Astra SW 1.9 cdti.
- Bevindingen hiermee volgen op de Opel review.

1,5
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    1
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens