Peugeot 307 CC 2.0 16V (2004)

autoreview

Peugeot 307 CC
Peugeot 307 CCPeugeot 307 CCPeugeot 307 CCPeugeot 307 CCPeugeot 307 CCPeugeot 307 CCPeugeot 307 CCPeugeot 307 CC - interieur

Signalement

Uitvoering307 CC 2.0 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf91.684 km
KM-stand laatst164.235 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een hele fijne auto

  • 164.235 km

Na veelvuldig gebruik te hebben gemaakt van de autoreviews van anderen, heb ik besloten om voor mijn auto er een te schrijven. Wellicht helpt het iemand die er nog tweedehands een wil aanschaffen. Als je er aan denkt, mijn advies, neem dit als een serieuze optie mee, want dit is gewoon een hele fijne auto. Waarom ga ik hieronder uitleggen.

Aanschaf:
De auto heb ik op een veiling gekocht en om heel eerlijk te zijn, in een opwelling. Het mooie was dat hij ver onder de gemiddelde vraagprijs op Marktplaats zat, maar bij de garage aangekomen moest er nog voor zoveel aan worden versleuteld, dat ik uiteindelijk niet goedkoper uit was.
Ik ben er dus mee gaan rijden (ipv doorverhandeld) en 6 jaar later rijd ik nog steeds tevreden rond.

Specificaties:
Dit wordt een kort lijstje:
2.0 16V Handgeschakeld (138PK)
Naast de sportpedalen, boordcomputer en airco, zitten er weinig noemenswaardige opties op. Ja, natuurlijk de cd-wisselaar, maar die werkt of niet of snap ik zes jaar later nog niet.
Dat betekent dus, geen cruisecontrol, geen navigatie, geen zone climatecontrol etc.
Mis ik al die zaken, nee eigenlijk niet, navi schaf je voor weinig aan bij de elektronicawinkel, enige wat ik echt mis is cruisecontrol, maar uiteindelijk kom ik overal waar ik moet zijn.

Prestaties:
Ik las eens, dat de auto niet rap is, maar wel snel. Dat is een perfecte uitleg, de auto is geen strepentrekker, maar heeft prettig veel kracht. Ik ben zelf woonachtig in Duitsland en maak een groot deel van de kilometers op de autobahn, waar je gemakkelijk meekomt op wat hogere snelheden.
Ik ben geen coureur, maar moest toch eenmaal uittesten hoe hard ie kon, helaas had ik niet de beste weg uitgekozen en heb ik bij 205 KMH uiteindelijk de poging gestaakt, ook omdat de rek er uit was (max snelheid bij aanschaf zou 207 zijn).
Al met al rijd ik nog wel eens rond de 150 en soms nog wat harder, dat gaat allemaal prima. Naast dat de motor het trekt, ligt de auto heel stabiel, wat met zijn gewicht ook wel te verwachten is. De motor "loeit" dan wel tamelijk, maar dat ligt gewoon aan het hoge toerenaantallen (4000 + rpm).

Belangrijk vind ik altijd te vermelden, het verbruik. Ik rijd gemiddeld 1 op 12,5. Ik rijd dan wel veel snelweg en buiten de bebouwde kom. Ik heb een keer 1 op 16 gered, maar dat was alleen maar 80 wegen in Kroatie, en heel erg rustig rijden (wat geen straf is in Kroatie). In Nederland heb ik een tijdje 1 op 14 gereden, toen ik elke dag over de snelweg naar mijn werk moest, reed dan wel heel rustig (100 kmh)
De auto is zwaar en heeft een grote motor en het verbruik is heel erg afhankelijk van hoe je ermee rijdt. Ik rijd tamelijk rustig en kijk ver vooruit, ook het groene rijden probeer ik aan te houden. Dus mijn verbruik is tamelijk laag in mijn optiek. Hieronder korte info van mijn observaties over het verbruik:

50 KmH: 5,0 op 100 (in zijn vier)
80 KmH: 5,2 op 100 (in zijn vijf)
100 KmH: 5,6 op 100
110 KmH: 6,1 op 100
120 KmH: 7,2 op 100
130 KmH: 8,1 op 100

Dan om af te sluiten, de wegligging, die vind ik echt heel erg goed. Ik rijd regelmatig met andere auto's, maar weinig stuurt beter. Hij is niet haarstrak, maar daar staat veel comfort tegenover, maar in de bochten kan je echt plezier beleven.

Gebruikservaring:
Al met al dus tevreden. Het cabrio systeem werkt erg goed, erg mooi en je trekt er ook bekijks mee. Het is super handig me een druk op de klopt. Enige minpunt is dat ze die knoppen in het midden hebben gedaan (een voor het dak en een voor alle ramen tegelijkertijd), toen ik mijn vriendin eens liet rijden kwam ik een aantal keer met mijn elleboog op die knoppen, maar als je dat weet gebeurt het minder vaak.
Achterin is er weinig ruimte, toch heb ik enorm vaak meerijders. Als je de voorstoelen een beetje naar voren doet en mensen niet te lang zijn, lukt het opzich wel. Toch zou ik deze auto niet aanraden als je van plan bent veelvuldig met passagiers te rijden.
Kofferruimte is fantastisch, zolang het dak niet dicht is, wanneer dat wel het geval is wordt het allemaal lastiger. Mijn oplossing: doe met een druk op de knop het dak open, leg je spullen erin, dak weer open, rijden, en bij aankomst herhalen. Kost 10 seconden en spaart een hoop moeite.

Al met al, heb ik toch het idee dat ik met een hele moderne auto rijd, hij is inmiddels bijna 14 jaar oud, maar dat merk ik aan bijna niets.

Betrouwbaarheid:
Als je een auto bij deze kilometerstanden hebt, dan kan je wellicht een goed inzicht geven in de betrouwbaarheid. Ik oordeel uiteindelijk alleen over dit ene model, wellicht hebben zijn broers en zusjes meer problemen. Mijn auto heeft eigenlijk nagenoeg geen problemen.
Verder gebruikt de auto nagenoeg geen olie, en op een koplampie na om de zoveel tijd gaat er weinig stuk (vervangen kost 3 euro).


Eindoordeel en eindopmerking:
Als u op zoek bent naar een goedkope moderne cabrio, kan ik deze van harte aanraden. Hij ziet er relatief goed uit, functioneert als een moderne auto en kent zover mij bekent weinig problemen. Check even of de airco goed werkt en that is it. Indien u veel moet fileparkeren, neem dan een model met sensoren achter, want de auto is voor inparkeren tamelijk onoverzichtelijk.

Laatste opmerking: Top Gear heeft ook Peugeot afgekraakt in een feature en deze auto genomen om dat te doen, zie dit voor wat het is: Ludiek, want het heeft weinig met de werkelijheid te maken.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.