Peugeot 307 Break XS 1.6 HDi 16V 90pk (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 Break XS 1.6 HDi 16V 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 60.000 km |
KM-stand laatst | 117.500 km |
Brandstof niet in de tank
- 92.000 km
Ik ben zoals je dat noemt zo'n leaserijder, veel kilometers rond de 75000 per jaar. Veel in de file en vooral erg jaloers op de alfa rijders, want wat zijn dat toch een mooie auto's!
Zelf heb ik een peugeot 307 mijn tweede, moet wel zeggen dat ik over de vorige zeer tevreden was, 180000 gelopen in amper 2 jaar en dat op benzine en maar een keer pech gehad chapau.
Maar nu deze 307 break, niet de beste auto die ik ooit gehad heb heb hem nu amper 6 maanden en nu is er al ingebroken, emissielampje wat net zo constant brand als verlichting, loshangende bodemplaat en nu als klap op de vuurpijl een brandstof lekkage. Ik had net een rondje nederland gedaan, rotterdam > Amsterdam > Tilburg > Rotterdam tot ik in schiedam besloot even te gaan tanken, kom ik terug regent het diesel onder mijn auto. Een beetje moedeloos Peugeot assistance bellen welke keurig een sleepauto stuurde om mij af te slepen. Nu blijkt dat de tank lek is, ongeloofelijk! Maar zoals altijd aan elk negatief punt zit ook een positief punt, want bij de berger wachte mij een schitterende hagelnieuwe opel astra, voorzien van leer, lichtmetale vlegen, super audio instalatie enz. Gelukkig belde de garage vandaag de repartie zou nog wat uitlopen Jippie kan ik nog snel een paar honderd kilometer met deze auto rijden.
emissie lastig onderwerp
- 94.000 km
Tijdens het vorige verslag kon u al lezen dat ik problemen had met de tank.
Toen de auto toch bij de garage stond gelijk gevraagd of ze wilde kijken waarom het emissie lampje constant bleef branden.
Na een week mijn auto terug gekregen en inderdaad het lampje was uit, maar na 2000 kilometer ( 10 dagen) Ja hoor dat was hij weer het bekende lampje.
Ik heb besloten het maar te laten branden na een eerder gesprek over hetzelfde probleem met de dealer, in de trend van heeft u er last van nee o dan is het niet erg.
Daarnaast moet de auto over 5000 kilometer voor de volgende beurt dus ben benieuwd wat daar uitkomt.
The story goes on!
EGR klep
- 100.000 km
Zoals in eerder stukken al vermeld, heb ik enkele problemen met een Emissie lampje wat contstant blijft branden. Vorige keer hebben ze alleen de computer uitgelezen maar nu denkt men dat het de EGR klep is of zoiets. Ik ben benieuwd!
Verder 1 nieuwe voorband en de reserve band voorop geplaatst. Eindelijk weer een beetje grip.
Verder gelukkig geen bijzonderheden
Eerste APK keuring
- 115.000 km
De auto werd vorige week ontmaagd en ontving zijn eerste APK keuring en zoals verwacht waren er maar weinig problemen. Enkele lampjes een nieuwe achterband en een nieuwe veer achter.
Gezien de kilometer stand redelijk, al verbaasd het me wel dat er aan de auto al veel gebeurd is.
Binnenkort weer voor de 120.000 kilometer beurt dus over een weekje of vier volgt de volgende bijdrage.
Sleutel kapot
- 117.500 km
Van het weekend met het gezin naar mijn schoonmoeder geweest, toen we terug wilde is de complete sleutel uit elkaar gespat.
Gelukkig draaide de motor al want de volgende morgen bleek dat je de auto niet kan starten zonder dat de sleutel heel is. Volgens de garage ivm een of andere sensor, ingebouwd in de sleutel.
Gelijk bij de garage een nieuwe besteld, kosten ongeveer 400 euro, waarmee ik weer blij ben om een leaserijder te zijn. Duurde ongeveer 4 werkdagen.
Hopelijk is dit het laatste incidentje begin er ondertussen schoon genoeg van te krijgen. Ik heb nog nooit een auto gehad met zoveel mankementen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren