Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 307 Break

Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V 90pk (2007)

autoreview

4
Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V 90pk (2007)
Die ene met die auto
  • Die ene met die auto20
  • Gebruikersreview
18 juli 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering307 Break Premium 1.6 HDiF 16V 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst126.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 126.000 km
  • 17 juli 2007

De auto is een premium nav uitvoering, maar die staat niet in de lijst.
Omdat de Leon aan einde contract zat ’moest’ ik een nieuwe auto uit gaan zoeken. Mijn voorkeur ging uit naar een BMW 1, maar die bleek te kaal te zijn wilde deze in het budget passen. Mijn tweede optie was de Nissan Qashqai, maar tijdens een proefrit vielen de stoelen me erg tegen, en zag ik niet gebeuren dat ik daar een paar uur per dag lekker in zou zitten. Wat dan? Een opel? een renault? weer een Seat??
Ik wilde graag een wat stillere dieselmotor dan de VAG diesels, dus werd me aangeraden iets Frans te proberen. Hoewel wat huiverig vanwege de ’Franse slag’ toch bij een dichtbijzijnde peug dealer en citroen dealer lansgereden met mijn vrouw om eens te gaan rijden. Ik wilde graag de 110pk rijden om de motor aan te voelen, en deze stond alleen klaar in een break. Dat maakte me niet uit, want het ging me om de motor. Zo gezegd zo gedaan, en tijdens het rijden keken mijn vrouw en ik elkaar aan, en vonden we al die ruimte toch wel lekker. Niet in de laatste plaats omdat ik weer een aantal jaar met de auto moet rijden en we in die tijd toch wel een kleine verwachten te produceren. Het zou een peugeot 307 break gaan worden. Bij een maatje die als monteur werkt bij een peus garage een opening gevonden, en een mooie deal gemaakt voor een premium nav in bleu abysse. Vanwege de bijtelling na wat ritten in benzine (lpg) en de 90 pk diesel toch de 90 pk genomen. Was rap zat.. De kleur is uitgekozen door mijn echtgenote, en het is idd de mooiste in mijn ogen. Sinds 16 juli rijd ik erin rond, en een aantal dingen bevallen me erg:

- de stille motor, zeker na de seat
- de ruimte, vooral het ruimtelijke gevoel, ondanks het gebrek aan panoramadak
- het nieuwe rt4 systeem van peugeot. Snel, goed, en ziet er prachtig uit
- alle snufjes die ik heb, zoals de inklappende spiegels en de parkeersensoren

Ik heb nog geen minpunten gevonden, de dealer heeft alles uitstekend afgehandeld, maar moet zich nog bewijzen bij het onderhoud. Een klant krijgen is makkelijk, een klant houden een stuk moeilijker.

Ik ga er vanuit dat de 307 nu echt uitontwikkeld is nu de 308 voor de deur staat en dat ik geen grote problemen ga krijgen. Als dat wel zo is meld ik ze hier.

UPDATE 19/9/07:

De eerste 7000 km zitten er op, en wat vind ik nu van de auto?

Naar mate ik meer en meer gewend raak aan de auto begint hij nog beter te bevallen. Ik heb me neergelegd bij het feit dat het geen strepentrekker is, en rij veel op de cruise control. Dit scheelt in ieder geval in mijn correspondentie met Leeuwarden. Als ik gas geef wil de auto nog steeds rap genoeg weg, dus ik vind het prima zo.

De luxe en het comfort in deze auto zijn verslavend. Afgelopen weekend was mijn vrouw met de auto weg en moest ik noodgedwongen haar corsa nemen. Dan valt ineens op hoeveel ruimte, stilte en comfort je in de peugeot hebt. Mijn vrouw vindt dat inmiddels ook, en ze zoekt nu bekant excuses om even met de auto weg te kunnen.

De spraakherkenning is ideaal, en werkt goed zodra je de moeite hebt genomen alle mogelijke commando’s eens te bekijken. Ik kan alles aansturen met mijn stem, van TMC tot het bellen, en dat scheelt knopjes drukken en kan ik mijn aandacht bij de weg houden.

Navigeren werkt goed, snel en soepel, en ik heb nog niet meegemaakt dat je een onhandige route kreeg opgedrongen. Het valt me heel erg mee.

Ik krijg erg veel leuke reacties op mijn afwijkende typeplaatje (007) en zie regelmatig chagerijnige filerijders achter ineens lachen in mijn binnenspiegel.

Het standaard geluid in de auto vond ik niet zo, maar een actieve subwoofer in de kofferbak heeft dat stukken verbeterd.
Het verbruik is momenteel 1:16, dat zal nog wel iets beter worden denk ik

Over de dealer (Peugeot Eigenraam te Schiedam) kan ik kort zijn, ze hebben keurig nagebeld, en toen de parkeersensoren afgesteld moesten worden hebben ze dat op lokatie uitgevoerd, op een tijdstip dat het mij uitkwam (’s avonds!!) Uitstekende service van de verkoper (Andres de Waard) en de monteur (Piet Barto)
Inmiddels heb ik meer potentiele klanten over de streep kunnen trekken, mijn ouders overwegen serieus een 207SW van Eigenraam, en een collega zal ws. dezelfde 307 als ik gaan bestellen, maar dan bij zn eigen dealer (Het blijft geen feest :-) Anders kan ik wel bij Eigenraam gaan werken).

Het is veel luxe en comfort voor een redelijk bedrag, en zolang alles werkt kan je eigenlijk niks te klagen hebben...

UPDATE 21/08/2009

De auto is inmiddels twee jaar oud, en ik heb net iets meer dan een ton gereden. Ben ik nog steeds tevreden over mijn 007? Ik kan niet anders zeggen dan JA.
De auto heeft me nooit in de steek gelaten, is buiten de beurten om twee keer bij de dealer geweest (1x een lekke band, en 1x een eigen stommiteit met zonnegordijnen, een zuignap, en een raam wat niet meer dichtging). Het is een blijft geen strepentrekker die 90pk, maar hij zoeft heerlijk soepel over 's vaderlands wegen, en die in heel europa for that matter. Regelmatig de alpen bezocht, en de 007 geeft geen kik. De dealer heb ik helaas na de eerste beurt niet meer teruggezien, wegens een verhuizing ben ik overgestapt op Visscher in Leerdam. Overigens word ik daar ook uitstekend geholpen, ze kennen mij en de auto bij naam en kenteken, en zijn meedenkend in alle opzichten. Dat ik bij Eigenraam ben vertrokken heeft niks te maken met de kwaliteit die ze leverde, want die was goed.
Ik heb laatst een tijdje in een 3-serie (2009) gereden en was stiekem wel blij om weer in mijn eigen ruimtebeest te stappen. Zoals ik eerder al voorspelde in deze review, is die kleine er inderdaad gekomen, en wat kan er veel in die kofferbak! Kinderwagens, koffers, en alles wat ik kan bedenken. Hele ikea bedden gaan erin..

UPDATE 11/02/2010

Inmiddels 126K op de teller. In het winterweer houdt ie zich uitstekend. Net voor de 120K beurt ineens een dimlicht gesprongen. Ik ben net na sluitingstijd bij Visscher Leerdam aanbeland om te laten vervangen, en ondanks dat ze aan het opruimen waren werd ik zonder problemen of gemor geholpen. Wederom hulde aan Visscher Leerdam.

PROBLEMEN

  • 126.000 km
  • 17 juli 2007

Ik moet nog wennen aan de grootte van de auto. Ik parkeer momenteel alsof ik in een vrachtwagen zit. Kan de auto niks aan doen.

UPDATE 19/9/07

Nog steeds geen problemen. Had ik ook niet verwacht, maar met een 307 barstensvol electronica weet je het maar nooit. De parkeersensoren moesten wat beter afgesteld worden (aan smaak onderhevig vind ik. het is maar net wat je zelf prettig vind) en het RT4 systeem heeft zich 2maal zelf gereset. Zolang dat niet vaker gebeurt vind ik het best, want de reset was in een seconde of 5 voltooid. Verder geen kraakjes / rammels. Helemaal niks. Zou Peugeot dan toch geleerd hebben???

UPDATE 21/08/2009

Hier en daar begint de B-stijl links wat te kraken. Maar het mag eigenlijk geen naam hebben. De 007 is toch uitontwikkeld.

UPDATE 11/02/2010

Toch een probleem?? Bij het loslaten van het gas hoor ik rechts uit de wielkast een soort van schrapend geluid komen. Als ik rem of weer gas geef is het weg. Iemand een idee wat het kan zijn? Bij de 120K beurt zijn alle bandjes vernieuwd, kan het hiermee te maken hebben?

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 307? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 307
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 307 CC 2.0-16V Cabrio in automaat en leer van 3de Eig met parkeersensoren en navigatie

    Peugeot 307 CC 2.0-16V Cabrio in automaat en leer van 3de Eig met parkeersensoren en navigatie

    • 2008
    • 54.786 km

    € 6.899

    Peugeot 307 CC 2.0-16V

    Peugeot 307 CC 2.0-16V

    • 2005
    • 123.819 km

    € 4.400

    Peugeot 307 SW 1.6 16V

    Peugeot 307 SW 1.6 16V

    • 2006
    • 243.227 km

    € 2.245

Meer Peugeot 307 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 307 specificaties
  • Peugeot 307 occasions
  • Peugeot 307 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 307 tests
  • Peugeot 307 gebruikersreviews
  • Peugeot 307 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 307 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V 90pk (2007)

    Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V...

    • 14 december 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V 110pk (2007)

    Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V...

    2
    • 3 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V 110pk (2007)

    Peugeot 307 Break Premium 1.6 HDiF 16V...

    1
    • 16 september 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break Premium NAV 1.6 HDiF 16V 90pk (2007)

    Peugeot 307 Break Premium NAV 1.6 HDiF...

    3
    • 12 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break XS 1.6-16V (2006)

    Peugeot 307 Break XS 1.6-16V (2006)

    • 13 oktober 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break XS 1.6 HDi 16V 90pk (2006)

    Peugeot 307 Break XS 1.6 HDi 16V 90pk (2006)

    2
    • 13 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break XS 1.6 HDiF 16V 110pk (2006)

    Peugeot 307 Break XS 1.6 HDiF 16V 110pk...

    3
    • 18 april 2011
meer reviews
Peugeot RCZ 1.6 THP - Op de Rollenbank

Peugeot RCZ 1.6 THP - Op de Rollenbank

60

We moeten uitkijken dat het geen standaardriedeltje wordt. Maar pas op voor de THP-motor in...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    De voorgangers van de nieuwe Peugeot 308

    De voorgangers van de nieuwe Peugeot 308

    44
    • 19 maart 2021
  • Nieuws
    Alvast voor de zomer: vijf cabrio's met stalen klapdak

    Alvast voor de zomer: vijf cabrio's met...

    45
    • 16 december 2020
  • Nieuws
    Facelift Friday: Peugeot 307

    Facelift Friday: Peugeot 307

    62
    • 27 november 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 SW 2.0-16V Pack (2005)

    Peugeot 307 SW 2.0-16V Pack (2005)

    2
    • 28 september 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 SW 2.0-16V Premium NAV (2008)

    Peugeot 307 SW 2.0-16V Premium NAV (2008)

    • 8 september 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Gentry 2.0 16V (2002)

    Peugeot 307 Gentry 2.0 16V (2002)

    5
    • 10 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 Break XS Pack 2.0 16V (2003)

    Peugeot 307 Break XS Pack 2.0 16V (2003)

    1
    • 6 februari 2020
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Peugeot 408 designreview: 'Trouw aan merk-dna met eigen twist aan trendy vorm'

    Peugeot 408 designreview: 'Trouw aan merk-dna...

    48
    • 3 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    2
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    63
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    296
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    71
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    • 19 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden