Peugeot 306 XSdt 1.9 (1998)

autoreview

Peugeot 306

Signalement

Uitvoering306 XSdt 1.9
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf138.838 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Prima auto wat wegligging betreft. Is met zijn 1,8 turbo diesel lekker vlot en ziet en nog leuk uit ook. Rij in de bebouwde kom altijd erg rustig en op de snelweg lekker door.

PROBLEMEN

Gelijk na aanschaf met leeuwenkeur garantie bleken er diverse dingen niet goed te zijn. Hieronder een overzicht van de klachten in het eerste jaar van aanschaf. Bijna alles is verholpen onder garantie.

-Motor loopt slecht bij koude start, gloeipluggen vervangen, kleppen gesteld, brandstofpomp afgesteld. Hiervoor is de auto ongeveer 10 keer terug geweest. Probleem bestaat nog steeds en men doet het af als kwaal van een turbo diesel.

-Remmen voor trillen; schijven + blokken vervangen.

-Ventilator schakelaar gaat zijn eigen weg. Schakelaar vervangen.

-Linker electrische raam gaat bij vochtig weer hakkelig naar beneden. Rubbers vervangen en na opmerking over beschadiging, bedieningsconsole vervangen.

-Accu kapot na 12.000 km, viel niet meer onder de garantie.

-Spie in het rechter portier valt er steeds uit. Twee maal voor langs geweest.

-Linker portier zijn de bussen in de scharnieren ruim. Worden als het goed is vervangen.

-Na klachten over gebonk bleek een motorsteun kapot te zijn. Had ik zelf al eerder aangegeven maar men ontkende dit probleem. Motorsteun vervangen.

-Bij eerste beurt en apk blijkt de achterste remcylinder lek te zijn. Dit valt volgens de garage niet onder de leeuwenkeur garantie aangezien het aan slijtage onderhevig onderdeel is.

-Remschoenen achtervervangen bij apk.

Conclusie is dat als ik alles zelf had moeten betalen was ik een kapitaal kwijt geweest gezien alle uren die de garage in mijn auto heeft gestoken. Laat staan alle onderdelen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.