Peugeot 306 XS 1.8 16V (1999)

autoreview

Peugeot 306 XS 1.8 16V (1999)

Signalement

Uitvoering306 XS 1.8 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf162.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze 306 is uitgerust met een G3 installatie van het merk AG. Deze bevalt uitstekend, vooral de kosten zijn hiermee goed in de hand te houden en de motor presteert er uitstekend mee.
In tegenstelling tot wat ik had verwacht van een Franse auto is deze auto stevig geveerd en kun je er ongehoord hard mee de hoek om. De wegligging is prima.
Ook de uitrusting is dik in orde, waarbij de regensensor een pluim krijg. Handig ding. Ook is deze 306 met airco uitgerust en een stillere blower dan vele andere auto’s uit zijn klasse.
De koppeling heeft een vrij hoog aangrijpingspunt, iets waar je aan moet wennen.
Een nadeel is de wat stroef (indien koud) schakelende versnellingsbak en de rammeltjes die je soms hoort. Gezien de kilometerstand van mijn auto is dat niet ongewoon lijkt me.
Het gemiddelde verbruik is 1:10 op LPG.
De extreem negatieve uitkomst zoals die in het tevredenheidsonderzoek naar voren komt kan ik niet bevestigen en heeft de auto volgens mij niet verdiend.

Op 08-05-08 is de auto met een km-stand van ca. 260.000 ingeruild voor een nieuwe Seat Ibiza. Al met al is het een plezierige en voordelige auto geweest, mede dankzij de G3 installatie. Die zal ik zeker missen!

PROBLEMEN

1. STOP-lampje dat spontaan ging branden, maar ook spontaan weer uitging. Uitlezing van de computer bracht geen storing aan het licht. Achteraf bleek het een sensor in het thermostaathuis te zijn.
2. De condensor van de airco is stuk gegaan door corrosie. €300,- incl. opnieuw vullen.
3. De ruitenwissermechaniek maakt af en toe een krakend geluid dat na een tijdje weer verdwijnt. Speling op het asje van de ruitenwissermotor is de oorzaak. Normaal gezien de kilometerstand en het regenachtige klimaat hier.
4. Spiegelverwarming stuk. Spiegelglas vervangen. €45,-
5. De koppeling is vervangen bij 205.000 km. De druklager was stuk, dit werd aangekondigd door een schrapend geluid, eerst tijdens koppelen en later ook tijdens het rijden. Na vervanging uiteraard opgelost. De nieuwe koppeling werkt opvallend licht.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.