AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Peugeot 306 XR 1.6 (2000)

autoreview

Peugeot 306 XR 1.6 (2000)

Signalement

Uitvoering306 XR 1.6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf172.483 km
KM-stand laatst193.850 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kosten

  • 173.218 km

Welkom lezer! Bedankt dat u de tijd neemt om mijn review te lezen.
Na bijna een jaar heb ik besloten om weer een auto te nemen. Hiervoor reed ik een Ford Sportka uit 2003, maar deze viel na 1,5 jaar rijden uit elkaar van de roest. Jammer, want deze auto reed heerlijk sportief!
Nu wou ik het wel weer proberen.
Mijn oog viel op een mooie lichtgrijze Peugeot 306, met een 1,6 liter benzine-motor uit 2000.

25-04
Toen de eerste maand erop zat heb ik besloten om de auto maar een kleine beurt te geven. Motorolie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en bougies zijn vernieuwd.
Toen ik onder de auto lag, heb ik gelijk maar even het onderstel bekeken op mankementen. Het viel reuze mee met spelingen, e.d. Wel viel me op dat de einddemper flink begon te rotten. Ik heb besloten om er gelijk een nieuwe op te zetten.

Totale kosten: € 184,94

Check voor de APK

  • 177.944 km

04-07
Ik heb nu ruim 3000 km gereden zonder kosten.
De auto is bij de vertrouwelijke garage geweest en er zijn een paar dingen geconstateerd die zouden worden afgekeurd bij de APK.
Daarom heb ik de volgende onderdelen vervangen: 2x stuurkogel voorzijde, 2x aandrijfashoes voorzijde, 2x stabilisatorstokje/stang voorzijde, 2x wiellager achterzijde en complete remleiding links.

Totale kosten: € 512,60

Nu kan ik weer wat kilometers vreten - hoop ik - met deze bolide. De kosten vallen reuze mee.

Periodiek onderhoud

  • 178.284 km

18/07
Volgens mijn onderhoudsboekje is de distributieriem al 9 jaar oud. Hij kan nog zo'n 20.000 km mee, maar de leeftijd van de riem telt ook mee. Ik ga dus de volgende onderdelen vervangen/verversen:
- distributieriem
- waterpomp
- radiateur
- thermostaat
- koelvloeistof

Een goede kennis van mij is ook werkzaam in de autobranche. Hij zal de auto voorzien van de boven genoemde onderdelen.

De kosten zullen worden: €420

Ik zal u op de hoogte houden!

Einde

  • 193.850 km

Ik heb de auto zojuist verkocht aan een SEAT-dealer. Dit, omdat ik een goede inruil kon krijgen op een jong gebruikte SEAT Mii. Deze zal ik ook naar mijn wensen aankleden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren